Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Mattheus Passion

Trijntje
Trijntje

Mattheus Passion Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Mattheus Passion Empty Mattheus Passion

Bericht van Trijntje ma 14 apr 2014, 17:15

 
 

Gisteren was er bij Brandpunt een item over Bach en de Mattheus Passion. Dat muziek een helende
werking kan hebben is natuurlijk wel bekend, hoewel nooit wetenschappelijk aangetoond. Nog nooit eerder heb ik naar de Mattheus Passion geluisterd, maar een experimentje kan nooit kwaad. Het is een lange zit, ongeveer 3 uur.


De eerste tijd had ik moeite met niet in slaap te vallen, ik moest mezelf iedere keer van het randje van de slaap terugtrekken. Gelukkig zitten er wat stukken muziek in die ik wel herken; ik heb in een hervormd tehuis gezeten en we moesten dus iedere zondag naar de kerk. Ik betrapte mezelf erop dat ik na zo’n stuk de dominee al heel plechtig hoorde zeggen: “Laat ons bidden”.
Langzaam maar zeker ging mijn lichaam meedoen met de muziek, de tekst kon ik niet verstaan, af en toe kleine stukjes of wat losse woorden, net genoeg om te weten waar het verhaal was.
Tot mijn stomme verbazing bedacht ik me opeens dat dit geweldige muziek is om op te masseren. Ik heb al jarenlang niet meer gemasseerd en zelfs mijn massageruimte opgedoekt, en was ook niet van plan om ooit nog te masseren maar toch riep de muziek dit bij me op.
Het laatste stuk was me net iets te lang maar heb het wel geluisterd.


Over het geheel genomen heeft dit stuk toch wel op een bepaalde manier troost gegeven, ook wel iets van nieuwe energie en iets om over na te denken. Toch wel een bijzonder mooi en meditatief stuk muziek.

Trijntje

TonnyKamper
TonnyKamper

Mattheus Passion Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Mattheus Passion Empty Re: Mattheus Passion

Bericht van TonnyKamper di 15 apr 2014, 20:29

Een inspirerend bericht je Trijntje, ook ik vind rust in het luisteren naar muziek van mijn keuze en zelfs kan ik er mijn negatieve energie in kwijt als ik zelf ga zingen en raak die dan kwijt, het werkt als een soort therapie voor mij , ik kan het van harte aanbevelen !

M.vr.gr. Tonny

Trijntje
Trijntje

Mattheus Passion Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Mattheus Passion Empty Re: Mattheus Passion

Bericht van Trijntje di 15 apr 2014, 22:32

Hoi Tonny, muziek kan ook kracht geven. 1 van de nummers die mij heel lang geholpen heeft is het nummer van Labi Siffre: Something inside so strong. Wat een geweldige tekst! Het is nog steeds een favoriet van mij.
Muziek zegt veel, doet veel en er is gelukkig voor elk wat wils. Bach behoorde zeker niet tot iets wat ik luisteren wilde maar misschien herhaal ik dit stuk nog wel eens een keer. Wie weet geeft het dan een hele ander ervaring.

Het lijkt me heerlijk om te kunnen zingen, maar niemand wil mij horen zingen, zelfs mijn douche niet. Glimlach In plaats daarvan heb ik wel verschillende instrumenten uitgeprobeerd, vooral fluit dat heeft als voordeel dat zingen niet gaat.

Trijntje

TonnyKamper
TonnyKamper

Mattheus Passion Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Mattheus Passion Empty Re: Mattheus Passion

Bericht van TonnyKamper di 15 apr 2014, 23:05

LOL Trijntje, wat kan jij leuk vertellen !!! Dat is inderdaad een "wereldnummer"  !! Hier is hij, dan kun je lekker meegalmen !!!