Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik

    PopeyeKamper
    PopeyeKamper

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Teamli10

    Registratiedatum : 23-07-13
    Reputatie : 270
    Aantal berichten : 116
    Punten : 4987

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Empty Demmink wél in onderzoek kindermisbruik

    Bericht van PopeyeKamper di 15 apr 2014, 15:44

    Door: Tobias den Hartog en Koen Voskuil
    15-4-14 - 13:02  bron: Algemeen Dagblad http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3635711/2014/04/15/Demmink-wel-in-onderzoek-kindermisbruik.dhtml

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Media_xll_2210022
    Ivo Opstelten. Inzet Joris Demmink. © ANP/AD.

    Voormalig topambtenaar van justitie Joris Demmink was eind jaren '90 wél een van de vier verdachten in een politieonderzoek naar het seksueel misbruik van minderjarige kinderen. Dat heeft ex-rechercheur Emile Broersma vandaag onder ede verklaard voor de rechtbank in Utrecht. De verklaring is opmerkelijk omdat minister Opstelten (Veiligheid)  steeds heeft volgehouden dat Demmink 'op geen enkele wijze' is voorgekomen in een politieonderzoek.

    De oud-recherchechef gaf destijds leiding aan het observatieteam van de Centrale Recherche Informatiedienst (CRI). Hij zei dat Demmink één van vier verdachten was tegen wie 'informatie was binnengekomen'. De anderen waren volgens hem drie Hoofdofficieren van Justitie: Jan Wolter Wabeke, Hans Holthuis en Henk Wooldrik.

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Media_l_2209802

    Broersma kreeg opdracht om de vier te laten observeren. Dit was een onderdeel van het zogenoemde Rolodex-onderzoek. Broersma trof hiervoor ook voorbereidingen, maar tot actie kwam het niet. Het onderzoek was volgens hem 'gelekt' en daarmee 'stuk'. 'Er was gelekt naar Holthuis. De dienstleiding vond het 'erg ingewikkeld' dat er onderzoek werd gedaan naar bazen.'

    Onderzoek in alle geheim
    Juist omdat er vrees was voor een lek, zegt Broersma, werd het onderzoek in alle geheim gedaan en waren veel leidinggevenden en collega's rond het viertal juist niet ingelicht. 'Het gevaar dat er gelekt zou worden was al groot. Die vrees bleek terecht.'

    Alleen Broersma zou te weten krijgen wie de vier te observeren verdachten waren. De rest van het team, inclusief de spiedende rechercheurs zouden niet te horen krijgen dat zij de 'gedragingen en contacten' van Holthuis, Wabeke, Wooldrik en Demmink zouden nagaan. Uiteindelijk liep het onderzoek dus al spaak voordat het begonnen was.

    Rolodex-onderzoek
    De getuigenis van Broersma komt overeen met eerdere getuigenissen. Hij schetst exact hetzelfde verhaal als ex-agent Leen de Koter die vorige maand werd gehoord. Ook  De Koter wees deze justitiebazen aan en verklaarde eveneens dat ze verdacht werden van kindermisbruik.

    De verklaring van Broersma gaat lijnrecht in tegen wat minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) bij herhaling heeft gemeld aan de Tweede Kamer. Opstelten stelt dat Demmink 'op geen enkele wijze is voortgekomen' in dat zogenoemde Rolodex-onderzoek naar het misbruik van minderjarigen.

    Huiverig om te verklaren
    Broersma leek dan aanvankelijk ook huiverachtig te verklaren. Hij gaf voor zijn verhoor te kennen dat hij vanwege zijn ambtsgeheim niets wilde zeggen over mensen naar wie hij in het verleden onderzoek heeft gedaan. Ook omdat hem dat kwetsbaar zou kunnen maken voor rechtszaken.

    De rechter-commissaris liet echter weten dat hij geen beroep kan doen op zijn verschoningsrecht. Uiteindelijk ging Broersma met die beslissing akkoord. De zaak gaat vanmiddag verder.

    Trijntje
    Trijntje

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6478

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Empty Re: Demmink wél in onderzoek kindermisbruik

    Bericht van Trijntje di 15 apr 2014, 16:55

    Ik hoop oprecht dat deze zaak tot de bodem toe uitgezocht wordt. En de schuldigen ook schuldig verklaard worden. Het roept bij mij veel emotie op. Daders die als slachtoffer gezien worden en vice versa. Zaken die in de doofpot gestopt worden en toegedekt.
    De echte slachtoffers worden genegeerd en moeten het zelf maar uitzoeken. Het is niet alleen deze zaak, maar de  realiteit van elke dag. Hoe lang nog? Hoelang nog houden de zg. machtshebbers elkaar de hand boven het hoofd en hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen?

    Trijntje

    PopeyeKamper
    PopeyeKamper

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Teamli10

    Registratiedatum : 23-07-13
    Reputatie : 270
    Aantal berichten : 116
    Punten : 4987

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Empty Re: Demmink wél in onderzoek kindermisbruik

    Bericht van PopeyeKamper di 15 apr 2014, 18:28

    Trijntje schreef:Ik hoop oprecht dat deze zaak tot de bodem toe uitgezocht wordt. En de schuldigen ook schuldig verklaard worden. Het roept bij mij veel emotie op. Daders die als slachtoffer gezien worden en vice versa. Zaken die in de doofpot gestopt worden en toegedekt.
    De echte slachtoffers worden genegeerd en moeten het zelf maar uitzoeken. Het is niet alleen deze zaak, maar de  realiteit van elke dag. Hoe lang nog? Hoelang nog houden de zg. machtshebbers elkaar de hand boven het hoofd en hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen?

    Trijntje
    Trijntje ik ben het helemaal met je eens, tijdens mijn werkzaamheden als drugscoördinator in Rotterdam zo'n 22 jaar geleden waren er in de loop van de tijd 27 aan heroïne verslaafde hoertjes vermoord gevonden, één van die meiden tipte mij dat zij regelmatig, altijd met een paar meiden tegelijk, opgehaald werden door een auto van het ministerie, waarna zij gezamenlijk in de kofferbak moesten kruipen en op die manier de bewaking omzeilden en het ministerie binnenkwamen.. Daar werden zij dan aan het "werk" gezet op de orgies die diverse topambtenaren op die ministeries onder elkaar organiseerden...

    Jaren later ben ik nog eens met dit verhaal naar Peter R. de Vries gestapt toen hij weer onderzoek ging doen naar de "cold cases" Hij beschuldigde mij van "Complot" denken en vertelde mij dat als dit waar zou zijn de politie dit allang ontdekt zou hebben !!
    Hoe naief kun je zijn, die vierden waarschijnlijk het feest gewoon mee !! 
    En zo bleef het "complot" gewoon onder de tafel, niemand wilde er zijn vingers aan branden !!

    Trijntje
    Trijntje

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6478

    Demmink wél in onderzoek kindermisbruik Empty Re: Demmink wél in onderzoek kindermisbruik

    Bericht van Trijntje di 15 apr 2014, 22:11

    Hoi Popeye,

    We hebben een algemeen nationale blokkade in ons hoofd: Dat doen mensen niet!
    Zo langzaam maar zeker moeten we echter toch toegeven dat ook in Nederland van alles gebeurd wat niet door de beugel kan, ook op hoog niveau.

    Vandaag zag ik Opstelten in het nieuws, hij liegt niet als hij zegt dat de naam van Demmink niet voorkomt in een of ander strafrechtelijk onderzoek. Nee, maar de getuigenissen van vandaag laten duidelijk blijken waarom dat niet zo is. Hoe doe je bij het OM onderzoek naar collega's en dan zeker in zo'n precaire zaak? Het verdwijnt, zoals zoveel dingen.

    Trijntje


      Het is nu vr 29 maa 2024, 09:11