Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Berichtwisseling met een mannelijke lotgenoot: Waar loopt hij tegenaan?

Admin
Admin

Berichtwisseling met een mannelijke lotgenoot: Waar loopt hij tegenaan? Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Berichtwisseling met een mannelijke lotgenoot: Waar loopt hij tegenaan? Empty Berichtwisseling met een mannelijke lotgenoot: Waar loopt hij tegenaan?

Bericht van Admin di 30 mei 2017, 23:12

Berichtwisseling met een mannelijke lotgenoot: Waar loopt hij tegenaan? Invoelen

Berichtwisseling met een mannelijke lotgenoot, de citaten zijn geanonimiseerd!

Citaat:
"Dag Tonny, ik las gisteren een bericht in the Guardian. Ik was namelijk bezig met een zoektocht waarom specifiek geweld (martelen van geslachtsdelen waarvan je nu nog gevolgen hebt)  tegen je als jongetje nooit erg is gevonden, door overheid, therapeuten en instellingen enz. als onzin en niet te vervolgen enz. werd beschouwd. Justitie weigert zelfs te zeggen of het wel strafbaar is. Ik las in the Guardian dit artikel, https://www.theguardian.com/society/2011/jul/17/the-rape-of-men

En daarin is duidelijk de strategie van Oxfam Nederland dat  verkrachting en seksueel geweld exclusief voor vrouwen is  om slachtoffer van te zijn. Is dat in NL ook zo? Wat is de reden dat ik nergens terecht kan, wat zit erachter? Waarom vindt Justitie martelen van geslachtsdelen van jongetjes niet erg en niet strafbaar en als iemand je had gestreeld wel? Ik zit hier erg mee, had ik steun, begrip en erkenning gehad dan waren mijn problemen met identiteit niet zo reusachtig geworden, nu is het alsof het allemaal je eigen schuld is, zoals de therapeute me ook zei,  had je maar een echte jongen  moeten zijn , en dat het je eigen schuld is als ze je geslachtsdelen martelen. Waarom is dat beleid zo? Nederland Heelt steunt dat toch niet hoop ik?"
Einde citaat.

Nederland Heelt antwoordt:
Lieve lotgenoot, uiteraard steunt Nederland Heelt dat beleid niet! En wij vinden het ronduit schandalig dat een therapeute zoiets tegen je zegt en van grote onkunde getuigen, waanzinnig gewoon!! Die hoort uit haar vak te worden gezet! Zo iemand helpt je van de wal in de sloot..!!
Dit is een goed artikel daarover, jammer dat je er in het Nederlands helemaal niets over vindt, Ik wil dit artikel toch delen, dan moet men maar een beetje moeite doen om het te begrijpen en of laten vertalen, ik zou graag jouw bovenstaande woorden willen citeren, om duidelijk te maken waar mannelijke slachtoffers tegenaan lopen in dit land, want dat het taboe enorm is, dat is wel heel duidelijk... Vindt je dat goed?

Citaat:
"Tonny, het lijkt me heel goed het te delen. Wat zou het fijn zijn als je dat deed, zodat ook de andere kant zichtbaar wordt. Ik zit heel erg ermee dat nergens ooit iets is erkend wat is meegemaakt. Het is heel erg, dat ik juist Oxfam Nederland vermeld zag als degenen die alle onderzoek naar seksueel geweld en verkrachting van mannen en jongens dwarsbomen, is toch te gek voor woorden, dat ze dreigden zich terug te trekken als er ook maar iets voor die mannen in Afrika gedaan zou worden. Oxfam deed toch altijd goed werk dacht ik?  Waarom moeten mannen en jongens  volgens Oxfam als daders gezien worden en mogen zij geen slachtoffer zijn?

Natuurlijk moet het wereldwijd niet uitmaken of je jongen, meisje , man of vrouw bent, het gaat toch om het stoppen van seksueel geweld. Dank je voor je reactie en geanonimiseerd kan je mijn woorden prima als illustratie gebruiken. Er was slechts één instelling in NL die het wel erg vond: Movisie, kennis en aanpak van sociale vraagstukken, die direct de ernst wel inzag.  Mijn therapeute vorig jaar - ik ben er inmiddels weg- vond allerlei geweld ook zomaar ' toeval', vind je het niet om te huilen hoe slecht sommigen zijn, en ze kwam nog wel met iets van de CELEVT wat ze goed kende , het schijnt dat het moedwillige, opzettelijke en langdurige van bepaalde vormen van geweld vooral nog ontkend wordt vanuit geestelijke gezondheid."
Einde citaat.

Nederland Heelt antwoordt:
Ja wij vinden het te gek voor woorden dat er zo'n onderscheid gemaakt wordt, man of vrouw.. wat maakt het uit, we zijn toch allemaal levende wezens met een hart en GEVOEL waarop gestampt en getrapt wordt, en daders, man of vrouw, zijn zonder onderscheid DADER!! En hoe het gesteld is met de hulpverlening voor mensen die ernstig misbruik en/of mishandeling hebben ondergaan is inderdaad om te huilen, men heeft nog veel te weinig kennis in huis! Ik ga het bericht delen met de citaten van jou, dit is wel degelijk belangrijk hoor.. dank voor je toestemming !

  • Reageren

Het is nu di 19 maa 2024, 08:16