Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexIndex  PortaalPortaal  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Inloggen  RegistrerenRegistreren
| >> Per 1 Oktober is de Dinsdagavond chat verplaatst naar Woensdagavond zelfde tijd ! << |
Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Meest bekeken onderwerpen
beste muziek aller tijden
Van Harte Gefeliciteerd Met Je Verjaardag Trijntje !!
Oproep: Kinderdorp Neerbosch - Nijmegen 1945-1985
Psychische mishandeling en emotionele verwaarlozing van kinderen
Narcisme in een relatie: ‘Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat hij hiertoe in staat was’
Algemene Voorwaarden
Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)
Je nergens bij horen voelen en trauma
Beste muziek aller tijden (2)
Item over Misbruik op Kinderdorp Neerbosch van Popeye

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
Deel | .

Ledenvergadering Nederland Heelt 22 juni 2013

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down
AuteurBericht
TonnyKamper
Webmaster  Co-Administrator

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 702
Aantal berichten : 570
Punten : 6113

#1BerichtOnderwerp: Ledenvergadering Nederland Heelt 22 juni 2013   zo 21 jul 2013, 18:38

Arnhem, 9 juni 2013

Beste leden van Vereniging Nederland Heelt,

Op 13 april j.l. hebben wij een bijeenkomst gehad en met u besproken dat wij voornemens waren te fuseren met SKIP.

Wij hebben daarover een stemming gehouden. Behalve leden waren ook lotgenoten van Vereniging  Nederland Heelt aanwezig. In totaal hebben 19 leden gestemd, waarvan 18 stemmen voor en 1 stem tegen de fusie.

Wij zijn nu van mening dat we op de lotgenotendag niet juist zijn voorgelicht, en wij menen dat de ontwikkelingen die daarna volgden dermate zorgelijk te noemen zijn, dat wij gegronde redenen zien om hierover opnieuw met u van gedachten te wisselen, en opnieuw een stemming te houden.

Hiervoor willen wij u graag uitnodigen voor een ledenvergadering. Details hierover vindt u aan het einde van dit bericht.

De voorgenomen werkorganisatie nam dermate vormen aan dat wij het belang van de lotgenoten hierin niet meer herkenden, en die belangen zelfs enorm geschaad werden.

Een aantal leden die direct betrokken waren, zagen in de nieuwe plannen voornamelijk een banenplan. Kritiek werd niet gehonoreerd en het heeft grote moeite gekost om te beargumenteren dat de lotgenoten niet gediend zouden zijn met de nieuwe opzet.

Wij zijn hierbij niet over één nacht ijs gegaan en het betreurt ons dat wij uiteindelijk een motie van wantrouwen hebben moeten indienen.

De voornaamste taak van Nederland Heelt is het verzamelen van steunbewijzen, informatievoorziening, beïnvloeding politiek, preventie en lotgenotencontacten.

Wij vinden het van essentieel belang dat Vereniging Nederland Heelt zich niet evolueert tot een organisatie die allerlei professionele hulpverlening gaat aanbieden via mediators, juristen, psychologen en wat niet meer. Dat is niet de bedoeling. Het gaat om lotgenotensteun, onderling contact en daarbij kunnen ervaringsdeskundigen een speciale rol spelen. Ervaringsdeskundigen blijven ook lotgenoten! Natuurlijk is het zo dat allerlei mensen daarnaast ook professionele steun nodig hebben en kunnen zoeken. Daar kan Vereniging Nederland Heelt ook bij helpen. Vanuit Vereniging Nederland Heelt moet echter de verhouding zijn: lotgenoten en ervaringsdeskundigen staan voorop. Professionele hulp is daaraan dienstbaar en eventueel aanvullend. Vanuit professionele zorgorganisaties is dat precies andersom. En dat is onomstotelijk een belangrijke reden waarom professionals niet aansluiten bij de leef- en belevingswereld van de lotgenoten en dat ze het daarom ook vaak niet goed doen.

Hieronder enkele reacties van leden die mee hebben gedacht over de nieuwe organisatie:

Reactie 1:
Ik ben me kapot geschrokken. Wat een geld verspilling. Salarissen van 70.000 euro voor nog niet eens een volle FTE, en spreken van ‘besturen op afstand’.

Er moet snel iets gebeuren om dit 7-koppig monster te stoppen. Ik snap nu pas goed waarom jij je zo klote hebt gevoeld. Dit kun je de lotgenoten toch niet aandoen?

Reactie 2:
Hallo mensen, KOP IN DE WIND, BORST VOORUIT en natuurlijk vooral... DOORGAAN !!!

Reactie 3:
Er gaan geruchten dat die subsidie 1 ½  miljoen !? bedraagt. Ik vind dat een absurd bedrag, of het waar is weet ik niet maar het maakt wel dat er nu mensen met euro tekens in de ogen rondlopen en daar erg graag een graantje van mee willen pikken. Er zijn nu verregaande plannen voor een fusie en volgens mij worden de belangen van de lotgenoten daarbij geschaad. Graag wil ik van u weten wat uw visie is met betrekking tot de lotgenotenorganisatie(s). Bent u zich bewust wat de gevolgen zijn van aandringen op 1 organisatie?

Het zijn o.a. deze reacties die ons hebben gesterkt in ons besluit om de motie van wantrouwen in te dienen, teneinde Vereniging Nederland Heelt weer dienstbaar te maken aan de lotgenoten, zoals ook altijd de bedoeling is geweest.

Door al deze perikelen is de website enige tijd uit de lucht geweest, en hebben wij niet aan al onze verplichtingen kunnen voldoen. Zo kan het zijn dat er mensen zijn die lang op hun reiskosten hebben moeten wachten. Of die deze zelfs nog niet vergoed hebben gekregen. Wij bieden u daarvoor onze excuses aan.

Wij verzoeken degene op wie dat van toepassing is contact met ons op te nemen zodat wij dat direct in orde kunnen maken.

Om te voorkomen dat dit in de toekomst nogmaals gebeurt willen wij u graag direct de reiskosten contant uitbetalen.  ( OV op basis van treinkaartje 2e klas. Eigen vervoer op basis van 19 cent per kilometer en eventuele parkeerkosten)

Stemming:

De bedoeling is dat alle leden in de gelegenheid worden gesteld hun mening te geven, waarna er, net als de vorige keer een hoofdelijke stemming zal worden gehouden.  Leden die wel graag willen stemmen, maar niet aanwezig kunnen zijn worden ook in de gelegenheid gesteld om hun stem uit te kunnen brengen d.m.v. een machtiging. Hiervoor kunnen zij contact opnemen met:

Hannes Driessen:              Telnr: 06 2029 7086
Emmie van der Roest:      Telnr: 06 2372 1518

Deze mensen kunnen u ook meer informatie geven, zodat u een bewuste stem uit kan brengen, en weet waar u voor of tegen stemt.

Indien u op deze ledenvergadering aanwezig wilt zijn, wilt u dat dan alstublieft per email aan ons laten weten middels emailadres:  hilde@nederlandheelt.org

De ledenvergadering zal worden gehouden op zaterdag 22 juni 2013 in Hotel Haarhuis, Stationsplein 1, 6811 KG Arnhem. Deze locatie bevindt zich tegenover het Centraal Station Arnhem.

Aanvangstijd:   13:30
Einde:             16:30

* Tonny Kamper *

Ledenvergadering Nederland Heelt 22 juni 2013