Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Prietpraat

Trijntje
Trijntje

Prietpraat Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Prietpraat Empty Prietpraat

Bericht van Trijntje wo 01 okt 2014, 10:48

Tegenwoordig pendel ik aardig heen en weer tussen mijn huis en de volkstuin van mijn zoon. De volkstuin heeft het afgelopen jaar wat achterstallig onderhoud opgelopen, het lijkt wel een oerwoud. Gelukkig heb ik iemand die me helpt bij het snoeiwerk en hebben we al zeker 7 wijkcontainers volgegooid, het eind lijkt bijna in zicht. Dan hoop ik dat er een versnipperaar komt op de volkstuin zodat ook alle takken en stammetjes afgevoerd kunnen worden. Zo niet dan zal ik alles in stukken moeten zagen en de houtvoorraad flink aanvullen. In tegenstelling tot de volkstuin is mijn tuin hier kaal en leeg. De randen zijn beplant maar in het midden van mijn achtertuin hebben de vorige bewoners een groot gat gegraven waar zij een zwembad in hadden staan. Stukje voor stukje ben ik dat aan het spitten en ophogen, soms neem ik een plantje mee van de volkstuin en zet het over, daar moet ik wel voorzichtig mee zijn want de volkstuin staat ook vol met Haagwinde, prachtig al die witte bloemetjes overal tussen door maar ik wil het hier niet hebben. Dat is de grote tegenstelling van de tuin hier en de tuin daar. De overeenkomst is dat er zowel hier als daar het houtwerk geschilderd moet worden. Hier ben ik begonnen en heb spullen meegenomen om ook daar een stukje te doen. Zo wissel ik het af, hier een stukje, dan daar een stukje. Stapje voor stapje en als alles een keer klaar is kan ik vast weer overnieuw beginnen.
Het is lang geleden dat ik zo hard gewerkt heb.  Meer...

TonnyKamper
TonnyKamper

Prietpraat Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Prietpraat Empty Re: Prietpraat

Bericht van TonnyKamper wo 01 okt 2014, 14:21

Tja, het zal zeker niet meevallen, zo te horen heb je bergen werk te verzetten Trijntje..
Dus beetje voor beetje lijkt me een gezonde benadering van het karwei !!!

Mocht het forum er raar uitzien voor iemand, dat komt omdat onze host bezig is van servers te veranderen en dan kan het even duren voordat alles er weer normaal uitziet !!!

Trijntje
Trijntje

Prietpraat Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Prietpraat Empty Re: Prietpraat

Bericht van Trijntje do 02 okt 2014, 10:00

3 oktober, 3 oktober zijn we als een bal, 3 oktober 3 oktober gaan we aan de lal.

Dit was ruim 30 jaar het onofficiele leidse volkslied van Rubberen Robbie. De band bestaat al zo'n 30-35 jaar niet meer maar in deze tijd van het jaar worden de platen weer tevoorschijn gehaald  Nummers als: In de goot, in de goot en 2 mobiele oge die kijke de kraker aan en natuurlijk: de nederlanse sterre die strale overal enz. die schallen weer door de stad. 3 oktober de moeder aller feesten in Leiden. Al dagen lang wordt er gebouwd aan podia, buiten bars, kermis, warenmarkt en andere evenementen. Overal staan de dranghekken al enige dagen klaar. Volgens mij is het het grootste volksfeest in Nederland. Iedere zichzelf respecterende kroeg binnen de singels en ook wel daarbuiten, heeft buiten een podium met livemuziek. Sommige straatjes zijn kompleet overkapt, niet dat de echte Leienaar zich iets aantrekt van eventuele regen. Het feest is afgelopen zondag al begonnen maar vanaf vandaag barst het echt los. De mensen die binnen de singels wonen hebben geen andere keus dan zich voluit in het feestgewoel te storten of de stad te verlaten. De geluidsnormen worden aan alle kanten overschreden en de hele stad ruikt naar hutspot. En bijna iedereen is op straat, zelfs de mensen uit de verzorgingshuizen staan met bussen langs de route van de optocht. Het is 1 grote Janboel in de stad en iedereen doet mee.

Jochem Myjer vond waarschijnlijk dat Leiden nodig een nieuw onofficieel volkslied moest krijgen en heeft dat vorig jaar geschreven:  Lalala Leiden

Voor de statistieken: Het officiele Leidse volkslied heet; Leiden, stad van mijn hart. Er is maar een klein groepje mensen die dit ook kent, waarschijnlijk gaat het nummer van Jochem Myjer de straten veroveren.

Trijntje

TonnyKamper
TonnyKamper

Prietpraat Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Prietpraat Empty Re: Prietpraat

Bericht van TonnyKamper do 02 okt 2014, 12:45

Wat leuk om die informatie te lezen Trijntje, ik wist dat allemaal niet en heb nooit gehoord over Leidse feesten.. maar dat ligt vast aan mij, ik kom uit een ei...  LOL