Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexPortaalFAQZoekenInloggenRegistreren
->| NH WENST U ALLEN FIJNE FEESTDAGEN TOE ! |<-
Like/Tweet/+1
Like onze pagina
BEZOEK ONS OOK OP:
NH op Blogger NH op Facebook NH op Google+ NH op LinkedIn NH op Twitter NH op YouTube
TWITTER
LEDEN IN HET NIEUWS
In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
ZEG NEE !
Zeg NEE tegen seksueel geweld - RTL. Deze vooraanstaande Nederlandse mannen spreken zich uit tegen seksueel geweld.
BLOGS
Deel | .

Prietpraat

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Trijntje

Ervaringsdeskundige

Vrouw
Aantal berichten : 709
Punten : 3786
Reputatie : 1635
Registratiedatum : 05-08-13

#1BerichtOnderwerp: Prietpraat   wo 01 okt 2014, 10:48

Tegenwoordig pendel ik aardig heen en weer tussen mijn huis en de volkstuin van mijn zoon. De volkstuin heeft het afgelopen jaar wat achterstallig onderhoud opgelopen, het lijkt wel een oerwoud. Gelukkig heb ik iemand die me helpt bij het snoeiwerk en hebben we al zeker 7 wijkcontainers volgegooid, het eind lijkt bijna in zicht. Dan hoop ik dat er een versnipperaar komt op de volkstuin zodat ook alle takken en stammetjes afgevoerd kunnen worden. Zo niet dan zal ik alles in stukken moeten zagen en de houtvoorraad flink aanvullen. In tegenstelling tot de volkstuin is mijn tuin hier kaal en leeg. De randen zijn beplant maar in het midden van mijn achtertuin hebben de vorige bewoners een groot gat gegraven waar zij een zwembad in hadden staan. Stukje voor stukje ben ik dat aan het spitten en ophogen, soms neem ik een plantje mee van de volkstuin en zet het over, daar moet ik wel voorzichtig mee zijn want de volkstuin staat ook vol met Haagwinde, prachtig al die witte bloemetjes overal tussen door maar ik wil het hier niet hebben. Dat is de grote tegenstelling van de tuin hier en de tuin daar. De overeenkomst is dat er zowel hier als daar het houtwerk geschilderd moet worden. Hier ben ik begonnen en heb spullen meegenomen om ook daar een stukje te doen. Zo wissel ik het af, hier een stukje, dan daar een stukje. Stapje voor stapje en als alles een keer klaar is kan ik vast weer overnieuw beginnen.
Het is lang geleden dat ik zo hard gewerkt heb.  Meer...
Terug naar boven Go down
TonnyKamper

Webmaster  Co-Administrator

Vrouw
Aantal berichten : 561
Punten : 4693
Reputatie : 684
Registratiedatum : 20-07-13

#2BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   wo 01 okt 2014, 14:21

Tja, het zal zeker niet meevallen, zo te horen heb je bergen werk te verzetten Trijntje..
Dus beetje voor beetje lijkt me een gezonde benadering van het karwei !!!

Mocht het forum er raar uitzien voor iemand, dat komt omdat onze host bezig is van servers te veranderen en dan kan het even duren voordat alles er weer normaal uitziet !!!

* Tonny Kamper *
Terug naar boven Go down
http://tube-it.actieforum.com/
Trijntje

Ervaringsdeskundige

Vrouw

#3BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   do 02 okt 2014, 10:00

3 oktober, 3 oktober zijn we als een bal, 3 oktober 3 oktober gaan we aan de lal.

Dit was ruim 30 jaar het onofficiele leidse volkslied van Rubberen Robbie. De band bestaat al zo'n 30-35 jaar niet meer maar in deze tijd van het jaar worden de platen weer tevoorschijn gehaald  Nummers als: In de goot, in de goot en 2 mobiele oge die kijke de kraker aan en natuurlijk: de nederlanse sterre die strale overal enz. die schallen weer door de stad. 3 oktober de moeder aller feesten in Leiden. Al dagen lang wordt er gebouwd aan podia, buiten bars, kermis, warenmarkt en andere evenementen. Overal staan de dranghekken al enige dagen klaar. Volgens mij is het het grootste volksfeest in Nederland. Iedere zichzelf respecterende kroeg binnen de singels en ook wel daarbuiten, heeft buiten een podium met livemuziek. Sommige straatjes zijn kompleet overkapt, niet dat de echte Leienaar zich iets aantrekt van eventuele regen. Het feest is afgelopen zondag al begonnen maar vanaf vandaag barst het echt los. De mensen die binnen de singels wonen hebben geen andere keus dan zich voluit in het feestgewoel te storten of de stad te verlaten. De geluidsnormen worden aan alle kanten overschreden en de hele stad ruikt naar hutspot. En bijna iedereen is op straat, zelfs de mensen uit de verzorgingshuizen staan met bussen langs de route van de optocht. Het is 1 grote Janboel in de stad en iedereen doet mee.

Jochem Myjer vond waarschijnlijk dat Leiden nodig een nieuw onofficieel volkslied moest krijgen en heeft dat vorig jaar geschreven:  Lalala Leiden

Voor de statistieken: Het officiele Leidse volkslied heet; Leiden, stad van mijn hart. Er is maar een klein groepje mensen die dit ook kent, waarschijnlijk gaat het nummer van Jochem Myjer de straten veroveren.

Trijntje

- Trijntje -
Terug naar boven Go down
TonnyKamper

Vrouw

#4BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   do 02 okt 2014, 12:45

Wat leuk om die informatie te lezen Trijntje, ik wist dat allemaal niet en heb nooit gehoord over Leidse feesten.. maar dat ligt vast aan mij, ik kom uit een ei...  LOL 

Ik vond ook het officiële Leidse volkslied.. dus wie het nog niet kent kan nu vast meezingen.  Duim omhoog

Leiden stad van mijn hart

Leiden, trots van Neerlands steden
Parel van het Hollands land
Stad van heden vol verleden
Stad van werk met hart en hand
Plaats van dromen en van daad
Waar ieder blijft en niemand gaat
Leiden stad van denken en doen
Stad van mijn hart door nu en toen

Waar de Rijnen samenstromen
Werd een trotse burcht gebouwd
Teken van wat eens zou komen
Stad van glorie nieuw en oud
Welkom was in elke tijd
Wie vluchtte om standvastigheid
Leiden fier en eeuwig koen

Stad met veel beroemde zonen
Leiden is hun wieg geweest
Zie hoe zij de wereld tonen
Grootheid door een vrije geest
Zij genoten Leidens gunst
In wetenschap en schone Kunst
Zo kwam Leiden aan zijn roem

Leiden trots van Neerlands steden
Parel van het Hollands land
Stad met eeuwenlang verleden
Heeft mijn toekomst in de hand
Leidse kleuren draag ik fier
Geen and're stad lokt mij van hier
Rood en wit in mijn blazoen
Stad van mijn hart door nu en toen.

* Tonny Kamper *
Terug naar boven Go down
Trijntje

Ervaringsdeskundige

Vrouw

#5BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   vr 03 okt 2014, 10:08

Leuk om dit eens mee te maken, ook al is het dan alleen via internet. Ik draai me graag s ochtends om 7 uur nog een keertje om.

Op 8 oktober viert Alkmaar hetzelfde feest. Zij claimen dat daar de Victorie begon in 1573.
Leiden heeft als datum 3 oktober 1574. De stad was al lange tijd belegerd door de Spanjaarden en de bevolking kwam om van de honger maar weigerden zich over te geven. De watergeuzen staken de dijken rondom Leiden door en daardoor werden de Spanjaarden verdreven. De Geuzen namen haring en wittebrood mee voor de bevolking vandaar dat er ieder jaar haring en wittebrood (Geuzenbrood) wordt uitgedeeld.
Het verhaal wil verder dat de Spanjaarden zo overhaast vertrokken zijn dat er in het kampement nog de "hutspot" op het vuur stond. Alkmaar eet trouwens zuurkool, of zij eenzelfde verhaal hebben weet ik niet. Maar Alkmaar mag claimen dat daar de victorie begon: Leiden heeft als dank en voor betoonde moed en trouw een Universiteit gekregen en heeft daarmee de oudste universiteit van Nederland.

Het woord Leidse glipper komt ook uit deze periode: het zijn de mensen die tussen de stellingen van de Spanjaarden doorglipte om of te wel boodschappen over te brengen of als verrader de Spanjaarden op de hoogte te houden van de toestand in de stad.

Een stukje vaderlandse geschiedenis, en het wordt uitgebreid gevierd hier in Leiden, maar wij hebben dan niet een uitbundig carnaval. Misschien is 3 oktober dus wel een compensatie daarvoor?

- Trijntje -
Terug naar boven Go down
TonnyKamper

Vrouw

#6BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   vr 03 okt 2014, 12:44

Ja, het grootste deel van dit stukje geschiedenis ken ik wel, dat werd op de lagere school onderwezen en vond ik altijd een leuk en interessant vak ! Maar ik vind het ook leuk om toch weer aanvullende informatie te lezen, dat maakt het verhaal nog weer uitgebreider  Duim omhoog

Beleg van Leiden (1573-1574)

De hedendaagse viering van Leidens Ontzet ter herdenking van de belegering tijdens de Tachtigjarige Oorlog en het ontzet op 3 oktober 1574, met talrijke evenementen:

* Tonny Kamper *
Terug naar boven Go down
Trijntje

Ervaringsdeskundige

Vrouw

#7BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   za 04 okt 2014, 11:05

Leuke plaatjes weer Tonny.

Helaas zijn mijn herinneringen aan een lagere school heel summier. Ongetwijfeld heb ik daar ook vaderlandse geschiedenis gehad, het ligt misschien wel ergens opgeslagen in mijn grijze hersencellen, maar......................
Gelukkig leren de meeste mensen in de loop van hun leven nog dingen bij, zoals ik. Leiden was voor mij niets meer dan een vlek op de kaart totdat ik er kwam wonen. Leiden staat van oudsher ook bekend als de stad van de vluchtelingen en de vrijheid. Een goede reden om hier te blijven wonen. Leiden heeft ook het laagste iq van Nederland ondanks de universiteit, wordt er gezegd. Het is een fabeltje maar er zit vast wel een kern van waarheid in. Het iq van een echte leidse glibber kan wel eens heel Cheers laag zijn, zeker vandaag.

Mijn plan voor gisteren was om me even in het feestgewoel te wagen en dan heerlijk met een boek opgekruld in de tuin te gaan zitten. Het boek is er niet meer van gekomen. Het was even hier kijken even daarheen, even zus en zo en voor je het weet is het laat. Daarom niet getreurd vandaag is er een nieuwe dag met nieuwe rondes en nieuwe kansen. Vandaag is het dierendag, dus 2 vliegen in 1 klap: mijn kat mag extra lang op schoot zitten terwijl ik in de zon mijn boek lees.

Trijntje

- Trijntje -
Terug naar boven Go down
TonnyKamper

Vrouw

#8BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   za 04 okt 2014, 11:37

Hahaha, ik zie het helemaal voor me Trijntje  LOL

En wat dacht je van deze dierendag verwenning ?

Lachen   Cheers   LOL

* Tonny Kamper *
Terug naar boven Go down
Trijntje

Ervaringsdeskundige

Vrouw

#9BerichtOnderwerp: Re: Prietpraat   zo 05 okt 2014, 09:45

hahahaha een zonnestraaltje op een wat kille dag.

- Trijntje -
Terug naar boven Go down

Prietpraat
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederland Heelt :: OPENBARE FORA :: Algemeen-