Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

BeTheMovie
BeTheMovie

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Vip31110

Registratiedatum : 06-02-19
Reputatie : 9
Aantal berichten : 9
Punten : 1942

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van BeTheMovie zo 10 feb 2019, 21:04

Hoihoi,
Ik ben zelf een best wel muziekfanaat, ik heb zelf gitaar gespeeld voor 7 jaar en ik luister redelijk vaak naar muziek. Zelf luister ik tegenwoordig meer naar EDM/House (Martin Garrix, Hardwell...), maar naar U2, Nick en Simon en Guus Meeuwis kan ik ook wel luisteren.
Ik heb hieronder ook een paar nummers, die mij erg raken, mij hebben geholpen of die op mij slaan.

P!nk - Try
Verdere nummers van P!nk heb ik eigenlijk niet geluisterd en zal ik ook niet doen. Voor mij is dat nummer hét nummer, omdat het me door veel verschillende periodes heeft gesleurd. Mijn interpretatie: Wat er ook gebeurd, hoe erg alles er ook aan toe is, blijf het proberen, want 't kan altijd erger, en blijf kijken naar het positieve.
Letterlijke tekst: Where there is desire, there is gonna be a flame
Where there is a flame, someone's bound to get burned
But just because it burns, doesn't mean you're gonna die
You gotta get up and try, and try, and try



Maaike Ouboter - Lijmen
Dit nummer slaat best wel op mij en wederom; dit is een van de weinige nummers die ik heb geluisterd van haar. Het nummer gaat er eigenlijk om dat degene alles zelf wel aankan en ook wil doen, hoe moeilijk het soms ook is, en de kracht wil vinden om dat te doen, maar als het uiteindelijk niet lukt of het dreigt te mislukken, er toch iemand moet zijn om haar dan te lijmen.
Ik probeer zelf meestal ook veel dingen zelf te doen en probeer ook maar door te gaan, alleen als het echt niet meer gaat, moet er ook wel iemand zijn om me te 'lijmen'.



Don Diablo x Hilda - Wake Me When It's Quiet
Dit nummer is vrij recent uitgebracht. Het is een ode/eerbetoon aan Avicii, de Zweedse DJ/producer die vorig jaar zelfmoord pleegde omdat hij het artiestenleven niet meer aankon. Het nummer gaat erover dat je hetgeen wat je doet nog wel leuk moet vinden, ondanks dat er een enorme druk op kan liggen van je fans/de maatschappij. Als je het niet meer aankan, moet je je rust wel pakken. Je grenzen verleggen is voor niemand goed, als je het niet meer aankan en je alleen maar jezelf kwijtraakt; jij hebt ook emoties.
Wat ik trouwens ook knap aan dit nummer vind, is dat het ook wel een collab zou kunnen zijn van Don Diablo en Avicii. Prachtig gedaan, vind ik dan.



Het kan nog aangevuld worden, maar dat zie ik nog wel.

Anonymous
Gast
Gast

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van Gast zo 10 feb 2019, 22:46

Die van lijmen raakt me elke keer weer. Bedankt voor het delen!
Admin
Admin

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van Admin ma 11 feb 2019, 01:06

@BeTheMovie Goede, begrijpelijke keus Stefan!!  Duim omhoog
Dank je wel voor het delen, ik heb ze ook opgeslagen in onze Youtube Afspeellijst "Inspiratiebronnen 3"  Glimlach

BeTheMovie
BeTheMovie

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Vip31110

Registratiedatum : 06-02-19
Reputatie : 9
Aantal berichten : 9
Punten : 1942

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van BeTheMovie ma 11 feb 2019, 21:02

@Kolibrie, mij ook. Zowel de tekst als de stijl van het liedje... en haar stem is ook prachtig hierbij.

@Admin, graag gedaan! Tof dat je ze toe hebt gevoegd.

BeTheMovie
BeTheMovie

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Vip31110

Registratiedatum : 06-02-19
Reputatie : 9
Aantal berichten : 9
Punten : 1942

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van BeTheMovie ma 11 feb 2019, 22:09

Oh, ik heb nog een goeie toevoeging.

Linkin' Park ft. Kiiara - Heavy
Niet de gehele tekst, maar grotendeels klopt 't wel...

Admin
Admin

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van Admin ma 11 feb 2019, 23:40

Ook weer een goede @BeTheMovie  Duim omhoog en ook weer toegevoegd aan onze afspeellijst  Hoera

Anonymous
Elly
Gast

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van Elly do 13 jun 2019, 10:09

Anonymous
Elly
Gast

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van Elly do 13 jun 2019, 10:11

Admin
Admin

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van Admin do 13 jun 2019, 18:03

Dank je wel voor je bijdragen Elly, ze zijn toegevoegd aan onze Afspeellijst Inspiratiebronnen 3  Super

Cokkie
Cokkie

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Vip31110

Registratiedatum : 29-08-18
Reputatie : 2208
Aantal berichten : 1738
Punten : 6165

Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan Empty Re: Een paar muziekjes die mij hebben geholpen of op mij slaan

Bericht van Cokkie za 15 jun 2019, 19:21

Super bedankt  @BeTheMovie !!!!

  • Reageren

Het is nu di 19 maa 2024, 07:01