Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

cie de winter

Trijntje
Trijntje

cie de winter Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

cie de winter Empty cie de winter

Bericht van Trijntje wo 19 jun 2019, 16:19

Hallo allemaal,

commissie de winter heeft vorige week het eind rapport gepresenteerd en afgelopen zaterdag was er een lotgenotenbijeenkomst. Ik ben daar niet geweest, (ondanks de vele uitnodigingen Glimlach ) Maar wie is er wel heen gegaan en wil er iets over vertellen? Hoe was het in het algemeen en voor jou persoonlijk, was het druk en waren er vertegenwoordigers van diverse instanties? Was er nog nieuws, levendige discussies, enz.

Trijntje

Admin
Admin

cie de winter Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

cie de winter Empty Re: cie de winter

Bericht van Admin wo 19 jun 2019, 17:13

Hoi Trijntje, fijn jou ook weer even te zien  Duim omhoog
Ja wij zijn zaterdag wel geweest, maar zijn ook vroeger weer vertrokken..
Wij misten iets heel belangrijks, er was namelijk helemaal niemand van de overheid aanwezig om het op schrift gestelde excuus ook daadwerkelijk face to face uit te spreken.

Dat bracht een aantal lotgenoten weer tot grote hoogte, o.a. Popeye en ikzelf.. Erg Kwaad
Ook de vragenronde die werd gedaan door Cees Grimbergen werd naar mijn mening niet goed afgehandeld, telkens kregen mensen vooraan het woord en werden die achteraan genegeerd totdat die uit eindelijk op de stoelen gingen staan en met stemverheffing gingen spreken..

Er waren alleen een klein aantal mensen van de commissie zelf aanwezig, en Slachtofferhulp Nederland, verder wat lotgenoten groepen verenigd in "Het Koershuis" en Do Niem van stichting Voor Ons..

Wij zijn 2x de zaal uitgelopen om af te koelen en hebben het zgn borreluur laten schieten!
Er had wat ons betreft iemand van de overheid aanwezig moeten zijn als aanspreekpunt, maar die bleven dus weer veilig in hun glazen huisjes  Bozer

Nederland Heelt werd wel officieel bedankt voor de medewerking aan het leveren van steunbewijzen, ook in het rapport gedeelte over Neerbosch werden we een aantal keren genoemd, dus we hebben wel iets positiefs bijgedragen aan het onderzoek!!

Er mochten geen opnames gemaakt worden helaas..

En hoe is het jou vergaan de laatste jaren?

Groetjes, Tonny

hippocampus
hippocampus

cie de winter Vip31110

Registratiedatum : 19-06-19
Reputatie : 1
Aantal berichten : 1
Punten : 1796

cie de winter Empty Re: cie de winter

Bericht van hippocampus wo 19 jun 2019, 19:36

Ik ben samen met mijn vriendin ernaartoe geweest.
Ik vond het druk, ik liep de trap op met de gedachte "plaatse laat ik de enige zijn" en dan is er ruim 300 man(en vrouw) aanwezig. Dat liet me de ogen al vollopen. Maar ik voelde mezelf ook gesterkt. Ik ben 2 keer naar buiten gelopen en de 2e keer kwam er een mevrouw van slachtofferhulp bij staan, toen ik mijn verhaal deed hoorde mijn vriendin dit voor het eerst. Logischerwijs liep ze ook vol. En dan is het daarna stil..in de media, en lijkt het alsof iedereen dit alweer vergeten is. Ik vind dat zoo moeilijk.
Maar mijn verhaal staat anoniem in het rapport.

Omdat ik nu 36 jaar ben, maar me nog altijd 16 jaar en bang voel. Bang om het te vertellen, puur vanwege de gevolgen. Want dat is er ingeprent.

Admin
Admin

cie de winter Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

cie de winter Empty Re: cie de winter

Bericht van Admin wo 19 jun 2019, 19:53

Wat moedig dat je dit vertelt @hippocampus  Respect Super    Welkom

Trijntje
Trijntje

cie de winter Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

cie de winter Empty Re: cie de winter

Bericht van Trijntje wo 19 jun 2019, 20:00

Hallo Hippocampus,

Fijn dat je naar de bijeenkomst geweest bent en dat met je vriendin die nu ook voor het eerst iets hoorde wat voor ellende je hebt meegemaakt. Moedige stappen voorwaarts. Respect

Ja het is lastig dat het in de media na de aankondiging ineens weer stil is. Ik vind dat ook altijd moeilijk.

sterkte

Trijntje

Trijntje
Trijntje

cie de winter Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

cie de winter Empty Re: cie de winter

Bericht van Trijntje wo 19 jun 2019, 20:04

Ik geloof dat ik erg roestig ben en niet meer zo goed weet hoe dit forum werkt. Ben gewoon mijn hele tekst aan jou kwijt Tonny.

Nou ja, jammer maar helaas, het enige wat ik nog wil zeggen is dat ik het heel jammer vind dat ik jou en Popeye door mijn afwezigheid niet gezien heb, dat zou ik wel heel leuk gevonden hebben.

Admin
Admin

cie de winter Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

cie de winter Empty Re: cie de winter

Bericht van Admin wo 19 jun 2019, 21:05

Ja ik heb toch stiekem naar je uitgekeken hoor @Trijntje Lachen  jammer dat je er niet was..  Bloemetje

  • Reageren

Het is nu do 28 maa 2024, 17:14