Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

    verbijsterd en ook wel geschokt

    Trijntje
    Trijntje

    verbijsterd en ook wel geschokt Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6499

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van Trijntje ma 09 maa 2015, 22:29

    Opstelten en Teeven zijn opgestapt. Ondanks alles is dat toch wel heel erg onverwachts.
    Ik had niet gedacht dat zij allebei deze stap zouden zetten.

    Trijntje



    - Trijntje -

    TonnyKamper
    TonnyKamper

    verbijsterd en ook wel geschokt Webmas10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 728
    Aantal berichten : 585
    Punten : 10799

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van TonnyKamper di 10 maa 2015, 02:12

    Nee, ik had dit ook niet verwacht, ik dacht dat zij zich hier wel weer uit zouden kronkelen met één of ander lam excuus zoals zo vaak gebeurt in de huidige "excuus truus" cultuur ..
    Maar ik ben wel blij dat ze eindelijk zijn opgestapt, of dat eindelijk verbetering oplevert moeten we nog maar afwachten, ik heb alle vertrouwen verloren in onze bestuurlijke organen, er klopt er niet één !!  Boos



    verbijsterd en ook wel geschokt Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

    Trijntje
    Trijntje

    verbijsterd en ook wel geschokt Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6499

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van Trijntje di 10 maa 2015, 09:16

    Nee in het beleid zal er niets veranderen, maar ik ben inderdaad blij die 2 hoofden niet meer te hoeven zien in het nieuws. Ik vraag me af hoe het nu met de aangifte tegen Opstelten is, die wordt zeker van tafel geveegd? En zou er nu ook iets meer duidelijkheid komen in de dossiers Demmink en Baybasin?
    Het is inderdaad afwachten.

    Maar....het is weer schitterend weer en daar geniet ik volop van.

    Trijntje



    - Trijntje -

    Admin
    Admin

    verbijsterd en ook wel geschokt Oprich10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 3492
    Aantal berichten : 4324
    Punten : 21768

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van Admin di 10 maa 2015, 14:14

    Wat we weten over vertrek Teeven en Opstelten (en hoe het verder gaat)
    verbijsterd en ook wel geschokt ANP-31792985-568x256
    Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie voorafgaand aan de persconferentie waarin hij zijn aftreden aankondigt, naar aanleiding van 4,7 miljoen gulden die gemoeid was met de deal met drugscrimineel Cees 'Puk' H.
    Foto ANP/Bart Maat

    Onduidelijkheid over een deal met een drugshandelaar heeft gisteravond geleid tot het (link:) opstappen van minister Opstelten en staatssecretaris Teeven. Is daarmee de kwestie afgedaan? En wie gaan straks het ministerie van Justitie leiden? Zes vragen over de bonnetjesaffaire.

    Allereerst: waarom zijn Opstelten en Teeven gisteren opgestapt?

    Kort: een bonnetje.

    Wat minder kort: toen Teeven nog officier van Justitie was sloot hij in 2000 een deal met drugshandelaar Cees H. (lees ook: (link:)  What's the deal met de deal van Cees H. en Wie is Cees H.?). Justitie had een deel van diens vermogen in beslag genomen, maar kon niet aantonen dat dat geld was verkregen uit criminele activiteiten. Een deal volgde, waarbij Teeven 750.000 gulden mocht afromen van het vermogen van H., die in ruil voor dat bedrag weer de beschikking kreeg over de tegoeden die eerder in beslag waren genomen.

    Over de exacte hoogte van dat teruggegeven bedrag is veel onduidelijkheid ontstaan. Volgens Opstelten kreeg H. 1,25 miljoen gulden terug, maar Nieuwsuur (link:)  meldde dat er sprake was van 4,7 miljoen gulden. De bewering over die 1,25 miljoen gulden nam hij later terug toen er na “een uiterste inspanning” bij het ministerie van Justitie en Veiligheid geen informatie was gevonden over de deal. Daardoor kon ook niet worden bepaald hoe hoog het exacte bedrag was, aldus Opstelten (lees ook: (link:)  Opstelten was meer van Veiligheid dan Justitie).

    Vorige week meldde Nieuwsuur echter dat er wel degelijk een ‘bonnetje’ was en daaruit bleek dat H. 4,7 miljoen euro had teruggekregen, wat later ook door diens advocaat werd bevestigd. Reactie van Justitie: deze berichtgeving is onjuist. Gisteren (link:)  kondigde Opstelten echter zijn aftreden aan omdat hij de Tweede Kamer verkeerd geïnformeerd heeft over de kwestie, want er was wél een digitale bevestiging gevonden dat dat bedrag was overgemaakt. De aankondigingen van Opstelten en Teeven:

    Dus alles is nu opgehelderd?
    Nee. Zo is het niet duidelijk waarom Opstelten eerst zo stellig bleef over die 1,25 miljoen gulden en vervolgens met dezelfde stelligheid verklaarde dat er géén informatie was. En dat terwijl er wel degelijk een digitaal afschrift was. Daarover gesproken: waarom was dat bonnetje zo lang onvindbaar? En er zijn meer vragen, zoals politiek redacteur bij NRC Derk Stokmans al schrijft(€):

    "Waarom wist Fred Teeven niet meer welke deal hij had gesloten? Heeft Opstelten in eerste instantie nooit echt naar bewijzen laten zoeken? Of wist hij al langer van de bon, en heeft hij bewust informatie achtergehouden? Of is Opstelten door zijn ambtenaren verkeerd voorgelicht?"

    "Dan zijn er nog de politieke vragen: hebben Opstelten en Teeven zelf besloten af te treden, of zijn ze onder druk gezet? Zo ja, was dat door de eigen VVD, of door coalitiepartner PvdA? Zouden de ‘constructieve’ oppositiepartijen de minister nog wel steunen? Wat zegt het over premier Rutte, dat hij alle vragen over de optredens van Opstelten wegwuifde, en een vast vertrouwen in hem bleef uitspreken?"

    Het vertrek van het duo komt vóór het (link:)  Kamerdebat dat vandaag wordt gehouden. In plaats van Teeven en Opstelten zal nu premier Rutte de vragen beantwoorden.

    Wat kunnen we van dat debat verwachten?
    NRC-redacteur René Moerland verwacht dat het vooral over het optreden van premier Rutte zal gaan, en niet zozeer over de kwestie Cees H.:

    “De oppositie zal vragen of deze kwestie goed gemanaged is en Rutte zal over zijn eigen optreden verantwoording moeten afleggen. Maar de spanning is er door het aftreden van Opstelten grotendeels vanaf. De mogelijkheid om hem verantwoording af te leggen inzake deze kwestie is gisteren weggenomen.”

    Uit de reacties van de oppositie blijkt vooral dat er veel vragen zijn over de kwestie rondom de deal met Cees H.:


    verbijsterd en ook wel geschokt LpvlqX_Y_normalAPechtold Alexander PechtoldAftreden begrijpelijk en onvermijdbaar. Respect daarvoor, maar de vragen over de deal mogen niet onbeantwoord blijven. Debat op z’n minst!13 uur geleden
    verbijsterd en ook wel geschokt RS258_emileroemer-scr_normalemileroemer Emile RoemerOpstelten en Teeven hadden geen andere optie meer. Het debat van morgen gaat wat mij betreft door, maar dan met de premier14 uur geleden
    En SP-Kamerlid Michiel van Nispen tegenover het ANP:

    “De staatssecretaris moet altijd hebben geweten om hoeveel geld het ging en heeft moeten toezien hoe de minister de Kamer verkeerd informeerde. Ja, het had op zijn weg gelegen daar iets aan te doen.”

    Heeft dit nog gevolgen voor de coalitie?

    Het lijkt erop dat het aftreden van Teeven en Opstelten een VVD-aangelegenheid is, gezien de begripvolle reactie van vice-premier Lodewijk Asscher gisteren:

    verbijsterd en ook wel geschokt SpKyFbCx_normalLodewijkA Lodewijk AsscherKabinet verliest 2 hardwerkende, loyale collega’s. Respect voor besluit Opstelten en Teeven13 uur geleden
    De sociaal-democraten benadrukken daarnaast dat het vertrek van het duo volledig een VVD-aangelegenheid is. Het besluit werd gisteren genomen na een kort overleg in het Torentje met premier Rutte en VVD-fractieleider Zijlstra. Moerland:

    “In de reacties wordt onderstreept dat de bewindslieden zélf het besluit hebben genomen om af te treden. De PvdA lijkt geen druk uitgeoefend te hebben en heeft zo te zien verder ook geen rol gespeeld. Het zegt vooral wat over Rutte en hoe hij de VVD probeert te managen na de kwestie-Verheijen.”

    Wie gaan Teeven en Opstelten opvolgen?

    Minister Blok (Wonen en Rijksdienst) neemt tot en met de verkiezingen van 18 maart waar. Wie daarna op Justitie gaan zitten, is nog niks over bekend. Het blijft giswerk, aldus Moerland:

    “Dat er niet al een paar mensen in de coulissen klaarstonden zegt hoe onverwacht het vertrek van Teeven en Opstelten is geweest. De zoektocht begint nu pas. De komende paar dagen zullen er waarschijnlijk wel een paar andere namen genoemd worden. Het zal nog wel een paar dagen duren voor de opvolgers bekend zijn.”


    Twee namen doen al de ronde: oud-Kamerlid voor de VVD Laetitia Griffith (nu Raad van State) en Kamerlid Ard van der Steur. Zijn naam circuleerde al in januari, toen er geruchten de kop opstaken dat Opstelten met zijn 71 lentes te oud zou zijn voor het ministerschap. Van der Steur werd toen al genoemd als mogelijke opvolger. Net als Teeven, overigens.



    BRONLINK: NRC.nl



    verbijsterd en ook wel geschokt Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

    Trijntje
    Trijntje

    verbijsterd en ook wel geschokt Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6499

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van Trijntje do 19 maa 2015, 22:20

    Nou de naam van de nieuwe minister is bekend: Ard vd Steur. Toch weer een Minervalid. 
    Teeven keert dan weer terug in de Tweede Kamer.
    Zou hij dan ook weer............staatssecretaris worden?
    Ik mag toch hopen dat Ard vd Steur een andere keuze maakt.



    - Trijntje -

    TonnyKamper
    TonnyKamper

    verbijsterd en ook wel geschokt Webmas10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 728
    Aantal berichten : 585
    Punten : 10799

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van TonnyKamper vr 20 maa 2015, 14:52

    Ik help het je hopen Trijntje, wat een walgelijke vertoning is dit toch weer  Verdrietig



    verbijsterd en ook wel geschokt Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

    Trijntje
    Trijntje

    verbijsterd en ook wel geschokt Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6499

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van Trijntje vr 20 maa 2015, 16:48

    Gelukkig heeft Ard van de Steur een ander gekozen als staatssecretaris: Klaas Dijkhoff.
    Nu maar afwachten wat dit nieuwe stel gaat doen.
    Een beetje positief denken; dan halen ze de bezem erdoor en doen ze waarvoor ze aangenomen zijn.

    Je weet maar nooit.

    sunny



    - Trijntje -

    TonnyKamper
    TonnyKamper

    verbijsterd en ook wel geschokt Webmas10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 728
    Aantal berichten : 585
    Punten : 10799

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van TonnyKamper vr 20 maa 2015, 18:38

    Mijn vertrouwen in de politiek is al reeds tot het absolute nulpunt gedaald dus zou je denken dat het dan nu alleen nog maar beter kan gaan... zucht.. ook daar heb ik geen vertrouwen meer in helaas  Verdrietig



    verbijsterd en ook wel geschokt Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

    foekje
    foekje

    verbijsterd en ook wel geschokt Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3957

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van foekje vr 20 maa 2015, 22:07

    TonnyKamper schreef:Mijn vertrouwen in de politiek is al reeds tot het absolute nulpunt gedaald dus zou je denken dat het dan nu alleen nog maar beter kan gaan... zucht.. ook daar heb ik geen vertrouwen meer in helaas  Verdrietig
    Zo goed te begrijpen ,het is zo langzamerhand een mooie poppenkast geworden.puh en over geloofwaardigheid wil ik het niet eens meer hebben.we worden weer om de tuin geleid. :twisted:

    Trijntje
    Trijntje

    verbijsterd en ook wel geschokt Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6499

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van Trijntje vr 20 maa 2015, 23:47

    Hahaha wat een geweldige optimisten zijn jullie.

    Ik ben een onverbeterlijke optimist: Ik hoop dat de bijnaam van ministerie van vuiligheid toch weer een klein beetje teruggedraaid kan worden.
    En nee die naam komt niet uit mijn koker, ik ben niet zo creatief, helaas.

    Van mij krijgen ze een beetje credit. Hoewel Ard vd Steur er de laatste dagen uitziet alsof hij de kip met de gouden eieren heeft gekregen: als een kind in een snoepwinkel zo blij.
    Ik ben benieuwd.

    Trijntje



    - Trijntje -

    foekje
    foekje

    verbijsterd en ook wel geschokt Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3957

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van foekje zo 22 maa 2015, 19:50

    hahaha nah ik ben niet zo thuis in de politiek,het enige wat ik erover weet is dat je genaaid wordt waar je bijstaat,maar humoristisch is het wel wanneer ze de koppen weer bij elkaar steken.
    het is net of ik zit te kijken naar herman finkes en birgitte kaandorp ,,slaat ook nergens op !maar lachen kun je wel,dat is ook een gave,,hahha



    -foekje-

    Trijntje
    Trijntje

    verbijsterd en ook wel geschokt Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6499

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van Trijntje ma 23 maa 2015, 11:51

    De politiek is 1 grote soap.  Volgens mij is dit de eerste officiële werkdag van vd Steur als minister en zie:

    Er moet snel duidelijkheid komen over een restauratiesubsidie voor een kasteeltje in Warmond, waarin de nieuwe minister van Veiligheid en Justitie, Ard van der Steur, een appartement bewoont.


    Dat vindt de Groep Bontes/Van Klaveren, ofwel VNL. De partij heeft de premier vragen gesteld.
    Dit weekeinde stak het bericht de kop op dat een aantal jaren terug een subsidie van bijna een half miljoen euro is verstrekt voor een opknapbeurt van het complex, terwijl dat alleen zou mogen als het niet bewoond zou zijn. In het kasteeltje zitten echter verscheidene appartementen.
    VNL vraagt onder meer of de hoogte van de subsidie wel strookt met het uitgangspunt dat zo'n bedrag niet meer mag zijn dan 3 procent van de renovatiekosten.
    bron ANP.

    Hebben een paar mensen een heel druk weekend gehad of hebben ze zich juist verveeld?
    sunny



    - Trijntje -

    TonnyKamper
    TonnyKamper

    verbijsterd en ook wel geschokt Webmas10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 728
    Aantal berichten : 585
    Punten : 10799

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van TonnyKamper ma 23 maa 2015, 13:27

    Trijntje schreef:Hebben een paar mensen een heel druk weekend gehad of hebben ze zich juist verveeld?
    sunny

    Dat vraag ik me nu ook af Trijntje  LOL



    verbijsterd en ook wel geschokt Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

    foekje
    foekje

    verbijsterd en ook wel geschokt Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3957

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van foekje ma 23 maa 2015, 17:38

    hahaha zit al ingepakt ga ook maar een gedeelte bewonen daar ,ruimte zat!!!! dus laten ze nu snel opschieten en weer zoveel euro s over de balk smijten,dan zit ik goed en wel voor de zomer. LOL



    -foekje-

    foekje
    foekje

    verbijsterd en ook wel geschokt Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3957

    verbijsterd en ook wel geschokt Empty Re: verbijsterd en ook wel geschokt

    Bericht van foekje ma 23 maa 2015, 17:41

    Trijntje schreef:De politiek is 1 grote soap.  Volgens mij is dit de eerste officiële werkdag van vd Steur als minister en zie:

    Er moet snel duidelijkheid komen over een restauratiesubsidie voor een kasteeltje in Warmond, waarin de nieuwe minister van Veiligheid en Justitie, Ard van der Steur, een appartement bewoont.


    Dat vindt de Groep Bontes/Van Klaveren, ofwel VNL. De partij heeft de premier vragen gesteld.
    Dit weekeinde stak het bericht de kop op dat een aantal jaren terug een subsidie van bijna een half miljoen euro is verstrekt voor een opknapbeurt van het complex, terwijl dat alleen zou mogen als het niet bewoond zou zijn. In het kasteeltje zitten echter verscheidene appartementen.
    VNL vraagt onder meer of de hoogte van de subsidie wel strookt met het uitgangspunt dat zo'n bedrag niet meer mag zijn dan 3 procent van de renovatiekosten.
    bron ANP.

    Hebben een paar mensen een heel druk weekend gehad of hebben ze zich juist verveeld?
    sunny
    jaaaaaaaaaaa ik hou van soaps vooral wanneer de spelers zich voor gek zetten ,!!!!! waar anders moet je dan wezen dan de politiek.we zitten weer geramd hahhaa


      Het is nu vr 19 apr 2024, 14:04