Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexIndex  PortaalPortaal  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Inloggen  RegistrerenRegistreren  
| >> Per 1 Oktober is de Dinsdagavond chat verplaatst naar Woensdagavond zelfde tijd ! << |
Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Meest bekeken onderwerpen
beste muziek aller tijden
Van Harte Gefeliciteerd Met Je Verjaardag Trijntje !!
Oproep: Kinderdorp Neerbosch - Nijmegen 1945-1985
Psychische mishandeling en emotionele verwaarlozing van kinderen
Narcisme in een relatie: ‘Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat hij hiertoe in staat was’
Algemene Voorwaarden
Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)
Je nergens bij horen voelen en trauma
Beste muziek aller tijden (2)
Item over Misbruik op Kinderdorp Neerbosch van Popeye
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
ReagerenDeel | .

Groot en klein door Kwetsbaar is kracht

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 1888
Aantal berichten : 2095
Punten : 12307

#1BerichtOnderwerp: Groot en klein door Kwetsbaar is kracht   di 15 dec 2015, 16:11

Groot en klein

Merk ik niet uit kan leggen waar ik precies mee zit. Het voelt zo groot, zo complex. Eigenlijk is het letterlijk klein. Ik schaam me voor wat er is. Opgedeeld te zijn in groot en klein.

Heel logisch ik als kind heb moeten delen. Klein zich verstopt heeft voor het vreselijke geweld haar overkwam. Verstopt voor wat zij voelde. Omdat het te pijnlijk was voor haar een heel klein meisje. Het is logisch gezien haar omstandigheden toen ik nu besta uit twee. Eigenlijk elk mens draagt een kind in zich. En toch schaam ik mij en durf het nooit te zeggen.

Helen als een kind, verwerken wat zij mee moest maken. Dat ben ik nu alsnog aan het doen. Omdat zij het toen niet kon. Ik het al die jaren nog niet kon. Jah verstandelijk maar nog niet emotioneel op de diepe diepe lagen waarop ik nu aangekomen ben. Eindelijk begin ik te snappen waarom ik het toen niet kon. Waarom ik het zoveel jaren niet heb gekunt. Niet heb kunnen voelen wat ik daadwerkelijk voelde. Ik tref diepe diepe pijn. Intens verdriet over het lot zij en ik als kind moesten dragen. Het voelen zoveel kwaad ons overkwam en zij en nu ook ik verschrikkelijk beschadigd geraakt zijn. Bewust dragen kon ik al die jaren niet. Simpelweg ik hier nu niet had kunnen zitten. Het teveel was om te overleven.

Ik voel nu de zonnestralen. De warmte van de zon. Ik zie de blauwe lucht en graspollen om me heen. De mooie kleuren van dit seizoen. Ik voel ik hier ben. Ik leef. Ondanks ik ook mijn tranen achter mijn ogen voel branden. Ik voel zij hier nu bij me is. We het allermoeilijkste proberen te doen wat bestaat. Namelijk samen te leven, elkaar te zien. Doorleven voelen en onder ogen te komen dat wat we hebben moeten voelen en meemaken. Ik ben bang voor het voelen hoe intens beschadigd we zijn. Maar we leven! We verdragen elkaar eindelijk meer en meer naar al die jaren! Groot en klein...

BRON: kwetsbaariskracht.blogspot.nl

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
http://www.nederlandheelt.nl/

Groot en klein door Kwetsbaar is kracht
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Nederland Heelt :: OPENBARE FORA :: Blogs en Vlogs-
Reageren