Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog

Gonnie
Gonnie

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Ambass10

Registratiedatum : 26-07-16
Reputatie : 270
Aantal berichten : 137
Punten : 3356

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Empty Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog

Bericht van Gonnie wo 07 sep 2016, 10:25

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Boodschappen

Boodschappen met een knipoog


In mijn blog over boodschappen doen, schreef ik over de voedselbank. Hier ben ik afgelopen maandag voor het eerst geweest. Dit is boodschappen halen, met een knipoog! Ik hoop dat ik de humor hiervan kan blijven inzien.

Leven van het gegevene. En dan thuis kijken, wat ik er mee kan! Want het is niet helemaal de dingen, die anders op mijn boodschappenlijstje staan. De vrijwilligers die deze pakketten klaarmaken en uitdelen, zijn ook afhankelijk van wat ze van winkels en particulieren krijgen. Waarom zou ik dan met een sacherijnig gezicht mijn pakket op halen? Ik zie de humor er wel van in, van deze creatieve pakketten. Wat ik kan gebruiken is mooi meegenomen, wat ik met de rest doe zie ik thuis wel.

Toch zag ik maandag meerdere mensen die hun pakket opkwamen halen, die de vrijwilligers nauwelijks groette. En zeker geen praatje met iemand maakte. Het was gris gris, snel de krat legen die daar stond en weer wegwezen. Het leek erop dat een deel zich hiervoor schaamt, dat ze hier moeten komen. En daarom hier zo snel mogelijk weer weg wilde wezen. Ik merk bij mijzelf deze schaamte niet. Eerder een opluchting, een luxe.

Wel moest ik grinniken om de hoeveelheid brood, door de opmerking die er gemaakt werd. In mijn pakket zaten 4 halve broden. Ze zei: er was niet zo veel brood: hierdoor hebben we het maar vast verdeeld. Meestal staat hier een broodkar, kan iedereen pakken wat die nodig heb. Ik ben een slechte broodeter. Twee broden, eet ik echt niet op in een week! Van de week moet ik dus extra mijn best doen met brood eten, want zoveel kan ik ook niet in mijn vriezer kwijt.

Thuis kwam ik er achter, dat er 4 soorten groenten in de diepvries tas zaten. Wat een luxe. Samen met twee soorten vlees. Ik voel me zo rijk! Vlees kopen voor mezelf, is een tijd geleden. Ik was overgegaan op eieren, als goede en goedkope vervanging voor vlees. Wel zorg ik wekelijks voor vlees, als ik bij het Leger des Heils kook.

In de diepvriestas, zat ook een pak bevroren vla. Dat is nieuw voor me, vla uit de vriezer. Ik heb hem in de koelkast gezet om langzaam te kunnen ontdooien. Donderdag uittesten hoe dat smaakt!

Ook kan ik voorlopig pittige tomatenketchup eten. Gedoseerd in éénpersoonsporties, heb ik een voorraad gekregen, van zeker 1½ fles.

Wat mooi om te merken, dat winkels deze producten, die niet meer verkoopbaar zijn, maar nog heel goed eetbaar, aan de voedselbank geven, i.p.v. dat ze dit weggooien.

Voor volgende week, als ik aan het sporten ben, zal ik mijn vriendin, die dan mijn pakket ophaal, op de hoogte stellen van dit mogelijke creatieve pakket. Zodat zei hier hopelijk ook de humor van in ziet.

Hartelijke groet,
Gonnie

Anonymous
Gast
Gast

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Empty Re: Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog

Bericht van Gast wo 07 sep 2016, 10:37

Gonnie schreef:

Boodschappen met een knipoog



In mijn blog over boodschappen doen, schreef ik over de voedselbank. Hier ben ik afgelopen maandag voor het eerst geweest. Dit is boodschappen halen, met een knipoog! Ik hoop dat ik de humor hiervan kan blijven inzien.



Leven van het gegevene. En dan thuis kijken, wat ik er mee kan! Want het is niet helemaal de dingen, die anders op mijn boodschappenlijstje staan. De vrijwilligers die deze pakketten klaarmaken en uitdelen, zijn ook afhankelijk van wat ze van winkels en particulieren krijgen. Waarom zou ik dan met een sacherijnig gezicht mijn pakket op halen? Ik zie de humor er wel van in, van deze creatieve pakketten. Wat ik kan gebruiken is mooi meegenomen, wat ik met de rest doe zie ik thuis wel.



Toch zag ik maandag meerdere mensen die hun pakket opkwamen halen, die de vrijwilligers nauwelijks groette. En zeker geen praatje met iemand maakte. Het was gris gris, snel de krat legen die daar stond en weer wegwezen. Het leek erop dat een deel zich hiervoor schaamt, dat ze hier moeten komen. En daarom hier zo snel mogelijk weer weg wilde wezen. Ik merk bij mijzelf deze schaamte niet. Eerder een opluchting, een luxe.



Wel moest ik grinniken om de hoeveelheid brood, door de opmerking die er gemaakt werd. In mijn pakket zaten 4 halve broden. Ze zei: er was niet zo veel brood: hierdoor hebben we het maar vast verdeeld. Meestal staat hier een broodkar, kan iedereen pakken wat die nodig heb. Ik ben een slechte broodeter. Twee broden, eet ik echt niet op in een week! Van de week moet ik dus extra mijn best doen met brood eten, want zoveel kan ik ook niet in mijn vriezer kwijt.



Thuis kwam ik er achter, dat er 4 soorten groenten in de diepvries tas zaten. Wat een luxe. Samen met twee soorten vlees. Ik voel me zo rijk! Vlees kopen voor mezelf, is een tijd geleden. Ik was overgegaan op eieren, als goede en goedkope vervanging voor vlees. Wel zorg ik wekelijks voor vlees, als ik bij het Leger des Heils kook.



In de diepvriestas, zat ook een pak bevroren vla. Dat is nieuw voor me, vla uit de vriezer. Ik heb hem in de koelkast gezet om langzaam te kunnen ontdooien. Donderdag uittesten hoe dat smaakt!



Ook kan ik voorlopig pittige tomatenketchup eten. Gedoseerd in éénpersoonsporties, heb ik een voorraad gekregen, van zeker 1½ fles.



Wat mooi om te merken, dat winkels deze producten, die niet meer verkoopbaar zijn, maar nog heel goed eetbaar, aan de voedselbank geven, i.p.v. dat ze dit weggooien.



Voor volgende week, als ik aan het sporten ben, zal ik mijn vriendin, die dan mijn pakket ophaal, op de hoogte stellen van dit mogelijke creatieve pakket. Zodat zei hier hopelijk ook de humor van in ziet.



Hartelijke groet,



Gonnie





Hey Gonnie. het gevoel is korte termijn. Ik begrijp dat. je moet maar blij zijn want in andere landen krijg jij dit niet zo maar hoor!  Ik heb jouw berichten maar half gelezen en het spijt mij. Wat ik wel weet is dat het leven jouw dingen geeft en jij kunt het nemen en er van houden. Als jij meer wilt dan zul jij er hard voor moeten werken. Het geldt niet alleen voor jou, maar voor iedereen.

Geniet van wat jij hebt gekregen maar denk ook goed na. Als jij het anders wilt zal jij iets moeten veranderen. Het begint bij jou. Knipoog

voor mij zal zo iets niet werken. ik wil eigen waarde ook al moet ik op nieuw beginnen.

Ik zie het als een trophy case:

4th: Would have
3rd: Should have
2nd: Could have
1st: Did

Vraag: Welke families (met kinderen?) zijn nu gedupeerd nu jij de brood weg haalt?
Vraag: Waar een wil is is een weg toch? Dat is de uitdrukking in het Nederlands if I'm right.
Vraag over langere termijn: Wat ga jij nu doen om daar uit te komen? Onafhankelijk. heb jij al een plan of ga jij wachten tot iemand iets voor jou doet? Jij kan het wel  Ik weet het en jij weet het. Volgens mij gaat het om de maatschappij en niet alleen jij. Dus wat lever jij terug? Knipoog het hoeft niet betaald te zijn in geld maar het kan ook in natura, vrijwillig en zonder belang. Ga eens bij een school praten wat jij kunt doen. klaar-over? mssn ontmoet jij wel een papa of mama die werk voor jou heeft! het is simpel en meestal zonder verplichting. het integreert jou ook in de maatschappij back. mensen gaan jou zien en respeteren. Zo maar een tip
Gonnie
Gonnie

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Ambass10

Registratiedatum : 26-07-16
Reputatie : 270
Aantal berichten : 137
Punten : 3356

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Empty Re: Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog

Bericht van Gonnie wo 07 sep 2016, 15:05

Beste SamanthaMS,

Hartelijk dank voor je reageren op dit blog.

Vriendelijke groet,
Gonnie

Admin
Admin

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Empty Re: Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog

Bericht van Admin wo 07 sep 2016, 18:12

Ik vind hem weer heel mooi geschreven @Gonnie  Duim omhoog en vind het super dat je het zo humoristisch kan bekijken !

En wat mooi dat jij bij het Leger des Heils kookt voor de mensen, compliment hoor !! Bloemetje

Liefs  Big hug
Tonny

Gonnie
Gonnie

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Ambass10

Registratiedatum : 26-07-16
Reputatie : 270
Aantal berichten : 137
Punten : 3356

Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog Empty Re: Gonnie's Blog - Boodschappen met een knipoog

Bericht van Gonnie wo 07 sep 2016, 18:24

Dank je Tonny.

Koken bij het Leger des Heils, is genieten voor me.
Mijn thuishaven qua werkplek.

Hartelijke groet,
Gonnie

  • Reageren

Het is nu do 28 maa 2024, 14:59