Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes vr 23 maa 2018, 20:03

De start van de basiscursus is een maand opgeschoven naar donderdagmiddag 24 mei. De cursusdata worden daarmee: 24-5; 7-6; 21-6; 5-7; 6-9; 20-9; 4-10; 18-10; 1-11; 8-11. 


BASISCURSUS DOORBREEK HET ZWIJGEN - Academie voor Herstel en Ervaringsdeskundigheid
Veel lotgenoten hebben de afgelopen jaren de Basiscursus gevolgd, waar lotgenoten ervaringen delen en stappen zetten om beter om te kunnen gaan met de traumatische ervaringen uit hun jeugd. Telkens bleek weer hoezeer kindermishandeling nog jaren na het bereiken van de volwassenheid het leven van de slachtoffers beheerst. Telkens ook bleek dat lotgenoten enorme kracht putten uit het volgen van deze basiscursus.
DE INSCHRIJVING IS WEER GEOPEND VOOR EEN NIEUWE BASISCURSUS DIE START OP DONDERDAG 26 APRIL 2018.
Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Minimaal aantal deelnemers 8 tot maximaal 10.
Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Adres:
Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Amaliastraat 15
Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons 2514 JC Den Haag

Meld je aan via deze link: Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons https://www.herstel-ervaringsdeskundigheid.nl/activiteit/basiscursus-doorbreek-zwijgen/
Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Of stuur een mail naar: Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons Basiscursus Doorbreek het zwijgen Icons info@herstel-ervaringsdeskundigheid.nl


Laatst aangepast door Jannekes op ma 23 apr 2018, 10:33; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : startdatum maand opgeschoven)

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy zo 25 maa 2018, 18:41

Ik vroeg me af of het ook van sexueel misbruik geldt,deze Basiscursus.Gr.Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes zo 25 maa 2018, 20:24

Beste Goofy,

Het is voor volwassenen met traumatische ervaringen in hun jeugd, daar valt seksueel misbruik ook onder. Beantwoord dit zo je vraag? Als je meer wilt weten, vraag maar. 

Vriendelijke groet, Jannekes

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy zo 25 maa 2018, 20:50

Hai Jannekestraat,ja,je hebt mijn vraag beantwoord.Waar wordt het gehouden,kan je het makkelijk bereiken?Ik woon in Amersfoort.Gr.Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes zo 25 maa 2018, 21:10

Amaliastraat is redelijk dichtbij Centraal Station Den Haag. Er gaan verschillende bussen en trams in die richting 2-4 haltes. We hadden vorig jaar iemand uit Amersfoort op de cursus.

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy zo 25 maa 2018, 21:15

Hai Jannekes,zou ik met die persoon in contact kunnen komen?Vindt het nogal moeilijk en eng om er geen te gaan.Is dat raar?Gr.Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes ma 26 maa 2018, 00:25

Nee hoor, helemaal niet raar. Heel begrijpelijk. 

Je kan ook naar een inloopavond komen om kennis te maken met anderen en meer te horen over de Basiscursus als je wilt. Staat ook ergens op de site.

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy ma 26 maa 2018, 04:55

Hoe laat begint de basis cursus?Gr.Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes ma 26 maa 2018, 21:17

Het tijdstip van de basiscursus laten wij nog even afhangen van de meerderheid van de mensen die inschrijven. Aan de ene kant heb je mensen die van ver weg komen en dan zou 's middags voor hen fijn zijn, aan de andere kant kan het zijn dat mensen overdag werken. Het kan ook nog 's ochtends. Dus het is afwachten. Je kan bij je aanmelding je voorkeur opgeven. Mocht je het je niet uitkomen, kan je jezelf op de lijst geïnteresseerden laten staan voor een volgende keer dat de cursus gegeven wordt.

Ik wilde nog toevoegen aan mijn vorige bericht dat ik mijn best ga doen om te kijken of het mogelijk is dat ik je in contact breng met die oud cursist uit Amersfoort. Moet eerst overleggen. Dat kan nog even duren.

Ondertussen heb ik de link naar de inloopavond gevonden. Deze worden in dezelfde ruimte gegeven als de cursus. Als je kunt, je mag iemand meenemen naar de inloopavond. Dan hoef je niet alleen te reizen, kun je oud cursisten en de begeleidsters van de cursus ontmoeten. Mijn vriend gaat deze keer ook komen. Maar alles in je eigen tempo, hè? Er is vrijwel elke maand een inloopavond en we geven elk jaar een basiscursus. (mits we de subsidie voor volgend jaar weer rond krijgen.)

http://www.nederlandheelt.nl/t2156-inloopavond-ahe-laatste-woe-v-d-maand#6237

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy ma 26 maa 2018, 21:59

Bedankt voor je reactie en uitleg!Ik merk wel hoe laat de basis cursus begint.Gr.Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes wo 18 apr 2018, 16:13

Hoi Goofy en andere geïnteresseerden,

De meeste voorkeuren gingen naar een middagsessie en zal om deze reden plaatsvinden op de donderdagmiddag van 12.30 - 15.00 uur met inloop vanaf 12.00 uur. 


De cursus start bij minimaal 8 deelnemers en maximaal 10 deelnemers.  

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy do 19 apr 2018, 17:54

Ik ben nog nooit in Den Haag geweest,zijn er niet meer mensen die vanuit Amersfoort komen?Ik vraag het maar hoor want in een vreemde stad ronddolen is niets voor mij.Ben er niet zo'n ster in.LiefsGoofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes do 19 apr 2018, 21:27

Wellicht zijn er meer mensen die na de bijeenkomst naar het station moeten, dan zou je samen kunnen gaan. Dat gebeurt wel vaker. 
Maar ik heb geen adresgegevens van deelnemers. En vanwege privacy zouden die ook niet gedeeld worden.
Ik ben in ieder geval blij dat het niet 's ochtends is. Ik ben niet zo'n ochtendmens. Kan ik op mijn gemak naar de bijeenkomst toeleven en rustig alles klaar zetten.

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes za 21 apr 2018, 12:20

Ik zat nog te denken, wanneer je je hebt opgegeven via https://www.herstel-ervaringsdeskundigheid.nl/activiteit/basiscursus-doorbreek-zwijgen/ dan krijg je een mail van Hameeda met de routebeschrijving en haar 06 nummer. Ik heb het nog even nagekeken met 9292. Er gaan verschillende bus- en tramlijnen die kant op. Met de bus is het maar 4 haltes, zo'n 10 min. Ik heb het stuks meermaals gelopen dan is het 20 min.


  • Ik snap dat alleen reizen heel spannend kan zijn. Wanneer ik naar de andere kant van het land ga, dan doe ik altijd mijn vriend of moeder bellen of sms-en, zodra ik in de trein zit. Dat geeft mij een lijntje dat ze kunnen weten wanneer ze me ongeveer kunnen verwachten.
  • Wanneer er vertraging is, dan houd ik via sms contact om vooral mijn spanning kwijt te kunnen. Dat deed ik ook als ik naar een lotgenotenvergadering ging.


Via het 06-nummer van Hameeda hebben we al meerdere mensen die van de spanning toch op dat stukje Den Haag verdwalen binnen geloodst.

Ik hoop dat deze suggesties de moed geven om de drempel over te komen. Wanneer het lukt om steeds nieuwe dingen te ondernemen, krijg je er zoveel meer vrijheid voor terug.

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy za 21 apr 2018, 14:47

Bedankt voor je reactie,ik heb de 26e een gesprek met mijn psychiater.Kan ik nu niet meer afzeggen,want ik heb haar nu zo nodig.Volgend jaar wordt het dan zeker weer.Sorry,liefs Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes ma 23 apr 2018, 10:47

Hé Goofy, jij hoeft bij mij nooit sorry te zeggen hoor.
Ik dacht dat ik hier al gereageerd had, maar blijkbaar is het bericht niet opgeslagen ofzo. Het heeft zo moeten zijn, geeft niks.

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes ma 23 apr 2018, 10:49

Toelichting opschuiven startdatum Basiscursus: Omdat twee deelnemers de geplande eerste bijeenkomst op donderdag 26 april niet konden en twee anderen 10 mei Hemelvaart, is besloten om de startdatum een maand op te schuiven naar donderdagmiddag 24 mei. We zijn lekker op weg met het aantal deelnemers om de cursus te starten. Ik kijk er naar uit om weer mede te begeleiden. Liefst volle bak - 10 deelnemers - natuurlijk, omdat ik iedere lotgenoot deze cursus gun.

Er zijn nog een paar plekjes vrij voor wie alsnog op donderdag 24 mei aan wil schuiven.

De cursus loopt na de zomervakantie gewoon een maandje langer door. 
24-5; 7-6; 21-6; 5-7; 6-9; 20-9; 4-10; 18-10; 1-11; 8-11. 

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy ma 23 apr 2018, 10:55

De cursus begint toch om 12.30 uur tot 15.00 uur?Gr.Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes di 24 apr 2018, 15:43

Klopt. Inloop vanaf 12.00 uur.

Bedankt voor je opmerkzaamheid dat die tijden nog ontbraken, Goofy!

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy di 24 apr 2018, 16:13

Beste Hameeda,ik heb met mijn begeleidster overlegd ,van de basiscursus.Haar leek het niet verstandig om daar nu mee te beginnen,daar ik nu midden in een EMDR zit.Volgend jaar is het beter om dit te doen.Sorry ik hoop dat je iemand anders kan vinden in mijn plaats,liefs Goofy

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes di 24 apr 2018, 20:57

Lieve Goofy, ik, Janneke, zal even voor Hameeda reageren. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor een besluit dat voor jou het beste is. Het klinkt als een wijs besluit. 

Had jij je ook via de link opgegeven voor de cursus? Zo ja, zou je dan dit bericht/je afmelding via info@herstel-ervaringsdeskundigheid.nl willen sturen? Wij hebben op dit moment geen Goofy bij de cursisten staan. ;-)

Goofy
Goofy

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2904

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Goofy di 24 apr 2018, 21:00

Ik sta als ... (Naam verwijderd door Admin uit veiligheids overwegingen).

dimfjes
dimfjes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Ambass10

Registratiedatum : 11-06-16
Reputatie : 8
Aantal berichten : 3
Punten : 2914

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Kosten

Bericht van dimfjes wo 25 apr 2018, 03:58

Hoe heb evt wel intresse, maar wat zijn de kosten ? Zeker nu hij een maand verzet is . Alvast bedankt Dimfjes

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes wo 25 apr 2018, 09:48

@Goofy, ik zal je afmelding doorgeven aan Hameeda. Je kan je in je berichtje hierboven je echte naam weghalen. Altijd voorzichtig zijn op internet.

@Dimfjes, dank je wel voor je interesse. Dankzij extra subsidie hebben we de kosten nog verder kunnen verlagen tot E 50,- voor 10 bijeenkomsten van 2 1/2 uur. Dit is inclusief de cursusmap, koffie & thee en wat lekkers, alle kopieën van verslagen en eventuele interessante artikelen die uitgedeeld worden. Het kan gespreid betaald worden. Soms kunnen mensen het terugkrijgen van hun zorgverzekering.

dimfjes
dimfjes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Ambass10

Registratiedatum : 11-06-16
Reputatie : 8
Aantal berichten : 3
Punten : 2914

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van dimfjes wo 25 apr 2018, 18:21

Jannekes schreef:@Goofy, ik zal je afmelding doorgeven aan Hameeda. Je kan je in je berichtje hierboven je echte naam weghalen. Altijd voorzichtig zijn op internet.

@Dimfjes, dank je wel voor je interesse. Dankzij extra subsidie hebben we de kosten nog verder kunnen verlagen tot E 50,- voor 10 bijeenkomsten van 2 1/2 uur. Dit is inclusief de cursusmap, koffie & thee en wat lekkers, alle kopieën van verslagen en eventuele interessante artikelen die uitgedeeld worden. Het kan gespreid betaald worden. Soms kunnen mensen het terugkrijgen van hun zorgverzekering.

Hoi snap nog niet goed hoe ik op berichten kan reageren, maar Joost en Jannekes dank voor de felicitatie, ik wil graag meedoen met de cursus. Zal me aanmelden , gr marijke

Jannekes
Jannekes

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Vip31110

Registratiedatum : 13-01-18
Reputatie : 72
Aantal berichten : 47
Punten : 2539

Basiscursus Doorbreek het zwijgen Empty Re: Basiscursus Doorbreek het zwijgen

Bericht van Jannekes vr 27 apr 2018, 10:58

Het reageren hier op het forum is goed gegaan @dimfjes , inclusief quoten!

Dat duurde bij mij een tijd voor dat ik door had dat dat kon.

  • Reageren

Het is nu do 28 maa 2024, 16:14