Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    foekje
    foekje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3935

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van foekje za 14 maa 2015, 17:47

    Publicatie: ma 23 februari 2015 23.40 uur

    LEEUWARDEN - Een 56-jarige inwoner van Nes (Dongeradeel) moet 3,5 jaar de cel in. De man heeft een elfjarig jongetje seksueel misbruikt. Verder heeft hij een dorpsgenote die bij hem als schoonmaakster werkte 3000 euro afgetroggeld. Een man die hij kende uit de tijd dat hij nog in Amsterdam woonde, heeft hij ruim 300.000 euro afhandig gemaakt. De verdachte paaide zijn slachtoffers met zielige verhalen. Aan het Amsterdamse slachtoffer vertelde hij dat hij ernstig ziek was en geld nodig had omdat hij in het buitenland geopereerd moest worden.

    Net als voor de man uit Amsterdam was hij ook voor het jongetje dat misbruikt werd en diens moeder een soort vertrouwenspersoon. De Nesser heeft vergaande seksuele handelingen verricht bij het minderjarige slachtoffer. De Leeuwarder rechtbank bepaalde dat hij 6000 euro schadevergoeding aan het jongetje moet betalen. Aan de andere twee slachtoffers moet hij respectievelijk 3000 en 313.000 euro terugbetalen.

    Het dorp keek huizenhoog bij de man op. Hij had zijn dorpsgenoten wijsgemaakt dat hij rechter was geweest en rechter-commissaris. Ook was hij zogenaamd officier bij de Koninklijke Marechaussee geweest. Hij schopte het tot ouderling en vice-voorzitter van de kerkenkraad van de Protestantse Gemeente Nes-Wierum. Volgens mensen uit zijn omgeving verzint hij al zijn hele leven verhalen.


    BRON: Waldnet.nl

    Trijntje
    Trijntje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6477

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van Trijntje di 17 maa 2015, 11:16

    3,5 jaar cel. Ik denk dat we daar blij mee moeten zijn. Voor het misbruiken van een kind wordt nooit een zo hoge straf opgelegd, dus deze straf heeft hij te danken aan het feit dat hij mensen geld afgetroggeld heeft. Maar wat zegt dat over bv die man in Amsterdam? In de allereerste plaats dat hij 3 ton had om weg te geven! Meer dan ik ooit bij elkaar gezien heb.
    Het ziet er niet naar uit dat de man ook een verplichte behandeling opgelegd heeft gekregen, dus als hij weer vrij komt gaat hij gewoon door.

    Ik hoop dat het kind alle hulp krijgt die hij nodig heeft en dat hij het een plekje kan geven. In ieder geval heeft hij het voordeel dat de dader bestraft is, het helpt, ook al is de straf laag.

    Trijntje

    foekje
    foekje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3935

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van foekje di 17 maa 2015, 15:50

    Hallo Trijntje het zeden delict werd in deze zaak als zwaarste mee genomen ,dus heeft hem de meeste tijd opgeleverd ,des al niet te min zijn we er nog lang niet want de dader is in hoger beroep gegaan.verder heb ik alle hulp troepen voor mn zoontje ingeschakeld.en daarnaast doe ik vooral veel leuke dingen met hem.de dader was ook hiv positief maar gelukkig was bij de laatste keer bloedonderzoek alles goed ,pak van mn hart.tja en nu is het afwachten i.v.b met het hoger beroep.
    Gr Foekj

    Trijntje
    Trijntje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6477

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van Trijntje di 17 maa 2015, 18:48

    Ohhh Foekje, sorry, ik wist niet dat jij de moeder bent van deze jongen.
    het moet je ergste nachtmerrie zijn! Hoe is het met jou? Red jij het zelf een beetje?

    Het klinkt als een dooddoener, maar toch wens ik je heel veel sterkte

    Trijntje

    foekje
    foekje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3935

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van foekje wo 18 maa 2015, 09:27

    Naar omstandigheden redelijk goed.
    En ja ik dacht dat ik alles wel een beetje had meegemaakt,maar dit overtreft alles.
    Met mn zoontje gaat het ook redelijk.2 vooruit en 1 terug.Goeie en slechte dagen.
    Als moeder sta je machteloos wanneer er weer zo een slechte dag is.
    Zelf alle eigen emoties daarin onderdrukken ,zodat je er kan zijn voor je kind.
    Het belangrijkste is hem zo goed mogelijk opvangen en hem in zijn gevoel begeleiden.
    Hopende dat hij toch een gezonde toekomst krijgt.
    De schade die hij heeft opgelopen kan niemand ongedaan maken,ik zou er goud voor over hebben.
    Verder heb ik zelf een contact persoon bij slachtofferhulp waar ik af en toe even kan luchten.

    De dader is in hoger beroep gegaan,dus je begrijpt dat dat weer van alles oproept,en teweeg brengt.Het brengt weer allemaal onrust.
    En de vraag is dan ook hoe dat gaat uitpakken.Dat is afwachten.
    Eer die zitting gaat plaatsvinden zijn we weer 6 tot 9 mnd verder voor daar duidelijkheid in komt.
    Maar we houden vol,ik bereid me nu maar op het langste traject voor en houd dan ook meteen maar rekening met het idee dat wanneer het hoger beroep is geweest  de dader in cassatie gaat.
    Gr Foekje

    Trijntje
    Trijntje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6477

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van Trijntje wo 18 maa 2015, 11:14

    Foekje, het is afschuwelijk. Natuurlijk in de eerste plaats voor je zoon, het is nog een kind en dan wordt zoiets hem aangedaan. Er is heel bewust, willens en wetens misbruik van hem gemaakt. Het is de meest walgelijke misdaad die er bestaat.
    Het is een hele diepe wond, die moeizaam, met veel geduld, liefde, troost en goede begeleiding, kan helen. Het zal een litteken blijven voor de rest van zijn leven. Ongedaan maken kan niet meer, vergeten kan ook niet. Ik hoop dat het uiteindelijk een plaatsje krijgt; een "vervelende ervaring" wordt waar een heleboel positieve ervaringen tegenover staan. 

    Je voelt je machteloos als moeder, maar ik denk dat je het toch heel goed doet. Je bent er voor hem, op goede en slechte dagen. 
    Ik ben blij dat je in ieder geval af en toe kan spuien bij slachtofferhulp maar ik hoop dat je meer hulp hebt dan alleen het SHN. Dat er ook mensen voor jou zijn. 

    Heel veel sterkte en ik zal voor je duimen dat het hoger beroep een beetje snel en goed verloopt en de dader niet in cassatie gaat, zodat jullie de tijd en de rust krijgen om deze ellende af te kunnen sluiten en met de daadwerkelijke verwerking kunnen beginnen.

    Trijntje

    TonnyKamper
    TonnyKamper

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Webmas10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 728
    Aantal berichten : 585
    Punten : 10777

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van TonnyKamper wo 18 maa 2015, 22:35

    Hoi foekje, ik ben blij dat jij je verhaal met ons wilde delen hier, ongedaan maken kunnen we het zeker niet, ik sluit me wat dat betreft volledig bij Trijntje aan, maar wij kunnen je hier in ieder geval ondersteunen, een hart onder de riem steken en je uitlaatklep zijn wanneer je maar wilt hoor !!
    En je mag hier ook over andere zaken discussiëren als je wilt, alles is goed..
    Ook ik wens je veel kracht, sterkte en liefde toe om je kind te kunnen begeleiden naar de toekomst toe...

    Trijntje
    Trijntje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Ervari10

    Registratiedatum : 05-08-13
    Reputatie : 1652
    Aantal berichten : 711
    Punten : 6477

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van Trijntje do 19 maa 2015, 10:48

    Hoi Foekje,

    Ik heb je andere stukjes gelezen. Mooi geschreven, prachtig verwoord. Ik heb bewondering voor de manier waarop je in het leven staat en omgaat met de dingen die gebeuren. Dank U/Groetjes
    Voor mij is deze site er eentje met een lach en een traan. Soms moet ik even spuien en soms reageer ik uit de emotie van dat moment. Soms flap ik er van alles uit. Voor nu:

    "Go girl, go"

    sunny

    Trijntje

    foekje
    foekje

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Vip31110

    Registratiedatum : 02-04-14
    Reputatie : 70
    Aantal berichten : 29
    Punten : 3935

    Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel Empty Re: Ouderling loog en bedroog: 3,5 jaar cel

    Bericht van foekje do 19 maa 2015, 12:17

    Hey Trijntje,

    Dank je,ja een lach en een traan.daar bestaat het leven uit.Het is mooi dat je je ergens uiten kan zonder veroordeeld te worden.Het is ook goed om af en toe te spuien of vanuit je emotie te reageren.
    Niks mis mee.Wees blij dat je dat kan.!!Er zijn er zat die zoveel hebben meegemaakt dat ze niet eens meer weten wat ze voelen,die alles zover hebben weggestopt, met zich zelf erbij.TRIEST dat het zo gaat in de wereld.Ik heb er altijd voor gezorgd nooit te verzuren door het geen wat op mn pad komt.
    Het lukt me tot nog toe telkens weer,puur om de reden dat ik het vertik er onder door te gaan om iets wat een ander op mn pad gooit.dan is de overwinning van die gene nog groter.haha En spuien enz,nah denk dat ik in de toekomst ook nog wel een om de bocht kom.pffff Nee meid wees trots op je zelf met alles wat je kan voelen en uiten.
    Duim omhoog fijne dag

    foekje


      Het is nu do 28 maa 2024, 17:06