Nu het dichterbij komt merk ik ook dat de spanning gaat oplopen. Erkennen ze dat ze gefaald hebben? Ga ze mee in mijn verzoek om zich vrijwillig aan te sluiten bij de regelingen van de overheid? Of proberen ze me weer af te branden? Schoppen ze me weer de hoek in?
Rationeel gezien weet ik dat de RvdK me niets meer kan doen, maar de angst is groot. De RvdK staat bovenaan mijn lijst met falende instanties.
Vorige week is de vrouw van Slachtoffer in Beeld hier geweest om het gesprek voor te bereiden en gister belde ze nog even op, ze had net een telefoon gesprek gevoerd met de gesprekspartner van de RvdK. Zij ziet het gesprek met vertrouwen tegemoet.
Met dezelfde vrouw heb ik in 2013 ook het gesprek gevoerd met Jeugdzorg Rotterdam. Het is toen heel prettig verlopen en ik ben dan ook blij dat dezelfde dame ook dit gesprek begeleidt. Het geeft in ieder geval goede moed en hoop. Dat neemt niet weg dat verstand en gevoel overhoop liggen.
Het SGM zou mij bellen voor een afspraak voor de hoorzitting, daar heb ik nog niets van gehoord. Ik denk dat zij wachten wat er uit het gesprek met de RvdK komt. In ieder geval hebben zij sinds november 2013 geweigerd kontakt op te nemen met de RvdK, want het valt buiten de regelingen. Maar voor mij is het van essentieel belang.
Nou ja nog 2 dagen en dan mag ik op Goede Vrijdag na het gesprek instorten en/of heel opgelucht zijn.
Trijntje