Seksueel geweld tegen kinderen:
een probleem van ons allemaal.
Nationaal Rapporteur gasthoofdredacteur Augeo magazine
Geachte heer/mevrouw, Kinderen hebben recht op bescherming tegen alle vormen van seksueel geweld. Vanuit die overtuiging adviseer ik de regering hoe de aanpak van seksueel geweld tegen kinderen in Nederland kan worden verbeterd. Ruim een jaar geleden verscheen mijn rapport ‘Op goede grond’. Hierin liet ik zien hoe de aanpak van seksueel geweld bestaat uit verschillende beslissingen, hoe vaak en hoe goed we slachtoffers en plegers in beeld hebben, en hoe we de aanpak zouden kunnen verbeteren. Dit themanummer van Augeo magazine staat geheel in het teken van seksueel geweld tegen kinderen. Samen met Augeo wil ik u aan de hand van verschillende verhalen laten zien wat seksueel geweld nu eigenlijk is, wat de impact ervan kan zijn, welke mythes er over seksueel geweld bestaan en wat u zelf kunt doen om het te helpen voorkomen, te herkennen, te bespreken en aan te pakken. Ik hoop dat deze editie van het magazine u hierbij nieuwe inzichten biedt. Met vriendelijke groet, Corinne Dettmeijer-Vermeulen Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen |