Als Zenburger (zen staat voor: zonder enig nut) kom ik s ochtends mijn bed uit als ik wakker word. Dat tijdstip kan variëren van zo'n 700 uur tot een uur of 10 en is afhankelijk van allerlei omstandigheden.
Ik begin dan de dag met uitgebreid koffiedrinken in mijn pyama, zo ook vanochtend.
Net mijn eerste bakkie genuttigd, stopt er een auto voor de deur. Op zich is dat niet vreemd, maar nu ging ook vrijwel direct de deurbel. Verbazing alom, dat is niet bepaald standaard. Een man voor de deur vraagt of ik Trijntje ben, bij het positieve antwoord geeft hij mij een grote doos van Greetz. Ik ben perplex, wie oh wie geeft mij nu een kadootje?
Eenmaal opengemaakt blijkt er een bos bloemen in te zitten gestuurd door mijn dochter.
Positief en blij verrast, een goed begin van de Kerst.
Later ging ik even langs VenD. Misschien dat ik daar iets leuks kan kopen voor het goede doel. Helaas, ik begrijp ineens weer waarom ik daar nog maar weinig kom. Niets leuks gevonden, dan maar naar de bieb. De route gaat via de markt. Bij 1 kraam hangt er een zeer kleurrijk vest wat natuurlijk mijn ogen aantrekt. Dus hups dat vest passen en natuurlijk gekocht. De marktkoopman was een Senegalees. Hij heeft mijn vest ingezegend en we hebben een praatje gemaakt. Wat resulteerde in een spontane omhelzing die ik kreeg.
Mijn kerst kan niet meer stuk.