Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

    Veertien jaar cel en tbs geëist tegen vrouw om doden kinderen Apeldoorn

    Admin
    Admin

    Veertien jaar cel en tbs geëist tegen vrouw om doden kinderen Apeldoorn  Oprich10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 3489
    Aantal berichten : 4323
    Punten : 21742

    Veertien jaar cel en tbs geëist tegen vrouw om doden kinderen Apeldoorn  Empty Veertien jaar cel en tbs geëist tegen vrouw om doden kinderen Apeldoorn

    Bericht van Admin wo 02 maa 2016, 01:01

    Veertien jaar cel en tbs geëist tegen vrouw om doden kinderen Apeldoorn  Veertien-jaar-cel-en-tbs-geeist-vrouw-doden-kinderen-apeldoorn
    Veertien jaar cel en tbs geëist tegen vrouw om doden kinderen Apeldoorn

    Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag veertien jaar cel geëist en tbs met dwangverpleging tegen Aurélie V. voor het doden van haar twee kinderen in oktober 2013.
    V. gaf al eerder toe verantwoordelijk te zijn voor de dood van haar 8-jarige zoon en 6-jarige dochter, maar zei dit te hebben gedaan in een waan.


    "Ik handelde als een robot. Ik deed het, maar dacht er niet bij na, ik heb het in een waan gedaan'', verklaarde de 36-jarige vrouw op 16 februari in de rechtbank.

    Ze had het al langer moeilijk met de zorg voor haar kinderen. De zoon was gehandicapt. ''Ik weet niet wat me bezielde die dag.''

    V. sneed beide kinderen de keel door, aldus het Openbaar Ministerie. De dochter had ook een steekwond in de borst en wondjes aan haar vingers. Ze heeft zich mogelijk afgeweerd. Na het doden van haar kinderen nam V. een overdosis paroxetine, een antidepressivum, en verwondde zichzelf. ''Ik zag geen uitweg meer'', schreef ze in haar afscheidsbrief.

    Antidepressiva
    Haar twee raadslieden vermoeden een verband tussen de agressie en de antidepressiva die ze slikte. "Als V. geen paroxetine had gebruikt, was dit alles op 2 oktober 2013 niet gebeurd", menen ze.

    Diverse getuigen zagen een gedragsverandering bij V. in de loop van 2013. Ze viel uit tegen haar kinderen en was veel minder uitbundig. Volgens de officier van justitie is een verband tussen antidepressiva en agressie wetenschappelijk nooit aangetoond.

    Pleisters
    Volgens de verdediging was de daad niet gepland. Zo zijn er pleisters aantroffen op de hals van het dochtertje. V. kocht de dag ervoor nog winterkleding voor haar kinderen.

    ''Handelingen die niet te rijmen zijn met het beeld van een vrouw die weloverwogen besloot zichzelf en haar kinderen het leven te benemen'', constateren de advocaten. Ze moet volgens hen worden vrijgesproken van moord.

    Gepland
    Volgens de officier handelde de moeder met voorbedachte raad. Ze sloot eerst deuren en gordijnen, schreef een afscheidsbrief en liep daarna met een keukenmes naar de kamer van haar dochter. Het lichaam van het meisje werd gevonden bedekt met een kleedje.

    V. wordt verminderd toerekeningsvatbaar geacht. De uitspraak is op 24 maart.

    BRON: nu.nl


      Het is nu do 28 maa 2024, 22:05