Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

een hele diepe zucht

Trijntje
Trijntje

een hele diepe zucht Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6506

een hele diepe zucht Empty een hele diepe zucht

Bericht van Trijntje vr 29 mei 2015, 11:27

Hoe kan het dat ik de regie weer totaal kwijt raakte? Ik voel mezelf zo onnozel, zo stom.
Wat is er gebeurd?
Voor de hoorzitting raakte ik volslagen in paniek. Ik wilde graag een steuntje in de rug en vroeg ruim 2 maanden van te voren bij het Leger des Heils of zij een vrijwilliger voor mij hadden om met me mee te gaan. Ongeveer 2 weken voor de hoorzitting kreeg ik de naam door van degene die met me mee zou gaan. Ik wilde eerst een kennismakingsgesprek, maar uiteindelijk bleek daar door omstandigheden geen tijd voor te zijn en dus ben ik alleen naar de hoorzitting gegaan. En dat viel gelukkig alles mee.
Maar de dame die in eerste instantie mee zou gaan stuurde me een sympathiek mailtje; mocht ik in de toekomst behoefte hebben aan ondersteuning dan kon ik contact met haar opnemen. Omdat het nog steeds voor de hoorzitting en ik nog steeds in paniek was ben ik daar op ingegaan en voelde wel voor een kennismakingsgesprek. Gisteren was het dan zover. Zij stond voor mijn deur en vroeg al gelijk of haar collega er al was. Haar collega?? Ja, die zou ook komen, ik wist van niets, maar het kennismakingsgesprek was ineens veranderd in een intakegesprek en zit ik in een hulpverleningsmolen.
Ja, dat was helemaal niet de bedoeling, maar ik ben dan zo overdonderd dat ik niet meer adequaat kan reageren. 
Hoe ben ik daar in godsnaam in terecht gekomen? Ik vroeg om een vrijwilliger die met me mee kon gaan naar de hoorzitting als steuntje in de rug en eindig in een professionele hulpverlening???!!!
Ik heb dit onmiddellijk stopgezet want hier zit ik niet op te wachten. Maar toch voel ik me zo ontzettend naïef en stom; hoe heeft me dit kunnen gebeuren?

Trijntje



- Trijntje -

TonnyKamper
TonnyKamper

een hele diepe zucht Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10806

een hele diepe zucht Empty Re: een hele diepe zucht

Bericht van TonnyKamper vr 29 mei 2015, 13:04

Jakkes Trijntje !! Tja, zoals zulke dingen altijd gebeuren denk ik, ook in de jeugdzorg..
Je vraagt om bijstand/advies en hopla... zij maken gebruik van je onzekerheid en radeloosheid en zuigen je in een traject voordat je weet wat je overkomt !!

Bah, van het Leger des Heils had ik toch iets anders verwacht !  Bloemetje



een hele diepe zucht Onders10
   | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

Trijntje
Trijntje

een hele diepe zucht Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6506

een hele diepe zucht Empty Re: een hele diepe zucht

Bericht van Trijntje vr 29 mei 2015, 15:19

Ja het zit me dwars dat ze zomaar de regie overnemen en dat ik dat dan toch (nog steeds)laat gebeuren.
Waar gaat het mis en hoe voorkom ik dat het mis gaat?
Dit is mijn kant van het verhaal.

Aan de andere kant denk ik dat met name het Leger des Heils, vooral werkt met mensen die het nodig hebben dat de regie tijdelijk wordt overgenomen en ze misschien daarom automatisch zo werken?
Toch is het een slechte zaak en komt het veel te vaak voor.

en helaas.................ben ik er weer in mee gegaan.



- Trijntje -

TonnyKamper
TonnyKamper

een hele diepe zucht Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10806

een hele diepe zucht Empty Re: een hele diepe zucht

Bericht van TonnyKamper vr 29 mei 2015, 19:31

Je bent er gelukkig nog op tijd achter gekomen Trijntje en hebt het kunnen stopzetten voordat je erin verzeild bent geraakt.. dat is toch positief !!  Knipoog



een hele diepe zucht Onders10
   | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

  • Reageren

Het is nu za 27 apr 2024, 00:25