Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexIndex  PortaalPortaal  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Inloggen  RegistrerenRegistreren  
| >> Per 1 Oktober is de Dinsdagavond chat verplaatst naar Woensdagavond zelfde tijd ! << |
Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Meest bekeken onderwerpen
beste muziek aller tijden
Van Harte Gefeliciteerd Met Je Verjaardag Trijntje !!
Oproep: Kinderdorp Neerbosch - Nijmegen 1945-1985
Psychische mishandeling en emotionele verwaarlozing van kinderen
Narcisme in een relatie: ‘Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat hij hiertoe in staat was’
Algemene Voorwaarden
Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)
Je nergens bij horen voelen en trauma
Beste muziek aller tijden (2)
Item over Misbruik op Kinderdorp Neerbosch van Popeye
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
ReagerenDeel | .

Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Margriet
VIP

Vrouw
Registratiedatum : 06-08-13
Reputatie : 31
Aantal berichten : 9
Punten : 1698

#1BerichtOnderwerp: Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik   wo 27 jan 2016, 23:32

Klacht over dhr.  M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik

Dames en Heren,

Ik heb een klacht over de heer M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik. Ik heb hem onderstaande email gestuurd:

Datum: 26 januari 2016 01:51:06 CET
Aan:  M. de Winter
Onderwerp:  Misbruik

De Zeer Geachte Heer George Berben heeft het antwoord van U aan hem naar mij doorgestuurd.
Beste Meneer de Winter. Hoe kunt u schrijven:  "De daders deden het niet uit kwade WIL." benadrukt U. Dit speelde zich in het verleden af, In welk verleden bedoelt U ??.
In het jaar 16- of 17-honderd, Meneer de Winter het speelt zich nu af iedere dag .
En wat u nog meer schrijft. De mensen die dat deden hadden weinig opleiding gehad.
Dit is een belediging voor de mensen die geen hoge opleiding hadden.
Ben nu 81 jaar. Wij kregen geen kans om te studeren ! Wij moesten al vroeg gaan werken .
Veel van mijn Lotgenoten die in tehuizen kloosters en pleeggezinnen zijn geplaatst , zijn daar op afschuwelijke wijze seksueel misbruikt en mishandeld .
Veel van deze plegers hadden WEL een goede opleiding genoten !
Hoe kunt u bedenken dat dit een goede aanpak was ? Je werd als kind toevertouwd  
aan goede mensen nou dat hebben vele van mijn Lotgenoten dan ondervonden .
Ik zelf was ook bij gegoede mensen geplaatst met hoge opleidingen. De vreslijke 5-jaar die
daar geweest zijn zitten diep in mijn ziel. De nachtmerries die nooit over gaan .
Ook twee van mijn broers zijn door de Broeders van zevensmarten MISBRUIKT, hebben
daar door erg geleden. Ik wil u graag heel veel Wijsheid wensen Meneer De Winter .
Om nu eens echt het leed wat de kinderen uit het verleden, in de toekomst en nu nog
steeds word aangedaan aan te pakken. Er mag geen verjaring zijn van vroeger niet en in de toekomst niet . De Eerste en de Tweede Wereld Oorlog worden ook niet vergeten .

Grts van Piet en Margriet Biemans
Terug naar boven Go down
Trijntje
Ervaringsdeskundige

Vrouw
Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1646
Aantal berichten : 710
Punten : 4150

#2BerichtOnderwerp: Re: Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik   vr 29 jan 2016, 08:53

M de Winter is dat Micha de Winter die onderzoek doet naar lichamelijk en geestelijk geweld?

Ik weet natuurlijk niet wat er zich afspeelt tussen George Berben en meneer de Winter, maar als ik dit stukje lees lijkt het er op dat meneer de Winter bagatelliseert en daders verdedigt.
Dat klinkt dan niet zo best en daar zit niemand op te wachten.

- Trijntje -
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 1888
Aantal berichten : 2095
Punten : 12307

#3BerichtOnderwerp: Re: Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik   vr 29 jan 2016, 12:58

@Trijntje schreef:
M de Winter is dat Micha de Winter die onderzoek doet naar lichamelijk en geestelijk geweld?

Ik weet natuurlijk niet wat er zich afspeelt tussen George Berben en meneer de Winter, maar als ik dit stukje lees lijkt het er op dat meneer de Winter bagatelliseert en daders verdedigt.
Dat klinkt dan niet zo best en daar zit niemand op te wachten.

Margriet heeft het inderdaad over dhr. Micha de Winter van de onderzoekscommissie Trijntje..
En die uitspraken klinken inderdaad bagatelliserend, daar zit inderdaad niemand op te wachten !

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
http://www.nederlandheelt.nl/
Trijntje
Ervaringsdeskundige

Vrouw
Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1646
Aantal berichten : 710
Punten : 4150

#4BerichtOnderwerp: Re: Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik   za 30 jan 2016, 12:09

Triest.

Het maakt er mijn vertrouwen in deze commissie niet beter op.

Maar misschien heeft er iemand wel een goede ervaring met de commissie?
Is er iemand uitgenodigd voor een gesprek of op andere manieren in contact geweest met de commissie?

- Trijntje -
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

Vrouw

#5BerichtOnderwerp: Re: Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik   za 30 jan 2016, 12:53

@Trijntje schreef:
Triest.

Het maakt er mijn vertrouwen in deze commissie niet beter op.

Maar misschien heeft er iemand wel een goede ervaring met de commissie?
Is er iemand uitgenodigd voor een gesprek of op andere manieren in contact geweest met de commissie?

Nee Trijntje, op geen enkele wijze anders dan het geautomatiseerde antwoordbericht wat iedereen krijgt als je hen een mail stuurt ! Dat geeft te denken hé ?  😢

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
elisabeth_harten@hotmail.

#6BerichtOnderwerp: hoge opleiding gehad...   za 30 jan 2016, 16:35

Dhr De Winter, Beste mensen, ook ik wil even reageren,  om ook even terug te komen op uw zin : De mensen die dit deden hadden weinig opleding gehad, ! nou grote onzin , flauwekul, toevallig, was de man die mij jaren misbruikte bedrijfsleider, en had een hoge op leiding genoten, en hij wist dondersgoed wat hij deed en  wanneer hij het deed en hoe hij alles moest en kon bespelen ! zeer geraffineerd !!!Daarbij kwam het niet alleen in het verleden voor maar nog iedere dag komt het helaas aan de orde !!! Jaren ging het door zowel bij mijn zus, die er gek van geworden is bij mezelf.. ik ben nu 52 jaar en nu met Traumatherapie gestart, omdat ik een verlate ptss heb, en vreselijke nachtmerries, van de afschuwelijke dingen die me  vroeger door die hoogopgeleide hoge heer is aangedaan....
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

Vrouw

#7BerichtOnderwerp: Re: Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik   za 30 jan 2016, 18:23

elisabeth_harten@hotmail. schreef:
Dhr De Winter, Beste mensen, ook ik wil even reageren,  om ook even terug te komen op uw zin : De mensen die dit deden hadden weinig opleding gehad, ! nou grote onzin , flauwekul, toevallig, was de man die mij jaren misbruikte bedrijfsleider, en had een hoge op leiding genoten, en hij wist dondersgoed wat hij deed en  wanneer hij het deed en hoe hij alles moest en kon bespelen ! zeer geraffineerd !!!Daarbij kwam het niet alleen in het verleden voor maar nog iedere dag komt het helaas aan de orde !!! Jaren ging het door zowel bij mijn zus, die er gek van geworden is bij mezelf.. ik ben nu 52 jaar en nu met Traumatherapie gestart, omdat ik een verlate ptss heb, en vreselijke nachtmerries, van de afschuwelijke dingen die me  vroeger door die hoogopgeleide hoge heer is aangedaan....

Hartelijk dank voor uw reactie Elizabeth Harten, wij begrijpen U voor de volle 100% !!
De uitspraken zoals voormeld komen erop neer dat dhr. de Winter eigenlijk de slachtoffers weer in de kou laat staan en ze ongeloofwaardig verklaard door te zeggen dat het voornamelijk door laag opgeleide personen gebeurde en het geen kwade wil was ! 

Het is een onderzoek naar machtsmisbruik en mishandeling gepleegd in kindertehuizen en pleeggezinnen, bijna alle daders in dit kader waren hoger opgeleide personeelsleden anders hadden zij niet kunnen werken binnen dit kader en in pleeggezinnen was er sprake van een machtspositie ! Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om dan zulke uitspraken te doen !
Daarmee verspeelt hij al het vertrouwen van slachtoffers en verliest hij zelf alle geloofwaardigheid en zet de geloofwaardigheid van een onafhankelijk onderzoek op losse schroeven !

Als bovenvermeldde uitspraken de toon worden in het rapport over de uitkomst van het onderzoek van de commissie M. de Winter dan heeft hij er of geen benul van wat zich werkelijk heeft afgespeeld, of hij handelt in opdracht van de overheid om de zaken te bagatelliseren, net zoals ze voorheen trachtten te doen toen de commissie Samson onderzoek deed naar seksueel misbruik en de uitspraak deed dat het om incidenten ging. 

Wij hebben toen gevochten als leeuwen om erkenning te krijgen voor het aangedane leed met daaruit voortvloeiend een schadevergoedings regeling.. 
Dat is opnieuw onze inzet, erkenning en compensatie, het ruiterlijk toegeven van aangedaan leed !

Wij kunnen haast niet wachten om met dhr. M. de Winter geconfronteerd te worden en zitten met smart op een uitnodiging van hem te wachten, want wie wind zaait (M. de Winter) zal storm oogsten !!!

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
stroke

#8BerichtOnderwerp: M de Winter   ma 01 feb 2016, 14:38

De opdracht van de commissie laat onderzoek uitvoeren naar geweld jegens minderjarigen die tussen 1945 en heden onder verantwoordelijkheid van de overheid zijn geplaatst in (rijks)instellingen en in pleeggezinnen.

Helaas vallen hoe verschrikkelijk ook, tehuizen resorterende onder de katholieke kerk hier niet onder, daar is al eerder een proces over gevoerd.

Ik ben overigens zelf ook slachtoffer!

Plaats de gehele brief, nu is het een stukje wat in een verkeerde context geplaatst kan worden zie eerdere reacties.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

Vrouw

#9BerichtOnderwerp: Re: Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik   wo 03 feb 2016, 13:06

@stroke schreef:
De opdracht van de commissie laat onderzoek uitvoeren naar geweld jegens minderjarigen die tussen 1945 en heden onder verantwoordelijkheid van de overheid zijn geplaatst in (rijks)instellingen en in pleeggezinnen.

Helaas vallen hoe verschrikkelijk ook, tehuizen resorterende onder de katholieke kerk hier niet onder, daar is al eerder een proces over gevoerd.

Ik ben overigens zelf ook slachtoffer!

Plaats de gehele brief, nu is het een stukje wat in een verkeerde context geplaatst kan worden zie eerdere reacties.

Hartelijk dank voor uw reactie stroke !

Wij vermoeden dat mw Biemans het zekere voor het onzekere heeft genomen door de privacy van het email-verkeer van genoemde heren ter harte te nemen en alleen haar eigen reactie daarop gepubliceerd heeft.. zij heeft deze ook naar diverse instanties gestuurd.

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down

Klacht over dhr. M. de Winter, die onzin schrijft over slachtoffers van kindermisbruik
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Nederland Heelt :: OPENBARE FORA :: Blogs en Vlogs-
Reageren