van PopeyeKamper vr 02 mei 2014, 21:56
Hallo Trijntje,
Slachtoffertjes van seksueel misbruik komen in een traject terecht van de overtreffende trap.
Het begin van 'n soort kruistocht, éérst het misbruik en vaak ook mishandeling.
Na aangifte van het misbruik wordt je weggezet als "leugenaar ".
Je komt na je vrijlating in 'n maatschappij die jij niet kent dus moet je alle zeilen bijzetten om je
plaats te bevechten, er is géén tijd om met je verleden aan de gang te gaan.
Je zit vol met haat naar die zelfde maatschappij want die heeft jou toch maar mooi in de steek
gelaten, maar je moet mee met de stroom en meehuilen met de wolven anders wordt je opgevreten.
Je bent acteur en speelt vele rollen en dat gaat je goed af, voorheen deed je niets anders.
Je gereedschappen die nodig zijn om te kunnen "moeten " overleven zijn voorhanden en die gebruik je naar hartelust. Je kruipt in de huid van een kameleon en past je moeiteloos aan de omstandigheden die op je pad komen aan, het is tenslotte De wet van De jungle die jou doet overleven.
De pijn diep weggestopt play je the game en bent steeds op je hoede om niet door de mand te vallen
want de maatschappij heeft een hekel aan beschadigde mensen, je moet of je wil of niet mee met de stroom.
Dan breekt de tijd aan om terug te kijken, je hebt je portie tenslotte geleverd aan de maatschappij
en mag dus op je lauweren gaan rusten.
Je hebt het toch maar mooi geflikt, je hebt het allemaal overleeft dus alle tijd om terug te kijken.
Je sluit je ogen, en je laat je terug glijden naar het verleden die eigenlijk nooit ver weg was.
Dan gaat het in je hoofd en lijf stormen , het is 'n soort bijna doodservaring.
Je wordt er niet bang van, je onderdrukte haat waar je heel je leven mee hebt rondgelopen die is prominent aanwezig en daar wordt je bang van, het verstikt en verkankerd je toekomst beeld.
Je vraagt je zelf af of je nog wel door wilt met je leven, is het niet beter om eruit te stappen.
Dan doe je je ogen open en hoopt dat die beelden en gedachten verdwijnen, maar het is ijdele hoop.
Het verleden heeft bezit van je genomen en zal tot je laatste snik aandacht van je eisen.
Dus terug naar de slachtbank ? of terug naar het podium van het leven en zelf een rol kiezen om te spelen. Ik kies de slachtoffer rol, de Hoofdrol, die is op mijn lijf geschreven, ik ga nu mezelf zijn.
Hard en duidelijk schreeuwen ik ben seksueel misbruikt, ik ben mishandeld, ik ben vernederd en genegeerd, ik heb toen gesmeekt en gebeden op beide knieén om hulp maar niemand wilde luisteren, niemand hoorde mij. Jullie zullen weten wat mij en velen met mij is aangedaan.
Dat zal mijn laatste optreden zijn, dan wordt het tijd om af te schminken en stil achter de coulissen plaats te nemen. Het is dan mooi geweest. De gordijnen kunnen dicht !!!