Op nr 1 staat voor mij Lord of the ages van Magna Carta.
Het nummer wat me de laatste maanden veel kippenvel heeft gegeven is Redemption song gezongen door Mitchell Brunings.
Trijntje
Heel verschillend maar toch heel goede nummers Trijntje !!!Trijntje schreef:Miel Cools is jeugdsentiment, trouwens dat zijn de meeste nummers.
Gewoon omdat het mooie nummers zijn:
Dire straits; Ticket to heaven.
10cc; I'm not in love.
Het nummer wat nu in mijn hoofd speelt is: Mijn naam is haas, ik weet van niets. Is hier wat gebeurd dan, daar weet ik niets van.
Lowland trio.
Trijntje
Aha... vandaar je voorkeur voor Kayak.. wow dat moet toch zeker wel een opwindende tijd voor je zijn geweest ?Trijntje schreef:Ik ben goed opgevoed. Op mijn 17de ging ik naar een pleeggezin, mijn pleegouders waren 26.
In veel opzichten was ik jaren ouder, maar aan de andere kant had ik geen flauw idee hoe te leven en dan kwam ik in een pleeggezin wat nogal afweek van het "normale", maar wist ik veel.
Mijn pleegvader was producer oa van Kayak. Ik ging vaak met hem mee naar optredens van hele grote of hele kleine bandjes, bij de laatste op zoek naar nieuw talent. Er werd ook vaak geoefend bij ons thuis, zo kon het gebeuren dat ik midden in de nacht wakker kon worden van Margriet Eshuijs die House for sale zong. Ze kon daarbij geweldig uithalen! Regelmatig ging ik ook mee naar de studio als er opnames waren, zo ook bij de opname van "Mijn naam is haas". Daar hadden ze achtergrondstemmen voor nodig en er werd gevraagd of ik mee wilde zingen. Natuurlijk heb ik dat pertinent geweigerd! Mijn pleegvader is duidelijk te horen op deze plaat: Hij kon niet weigeren!
Mijn nummer voor vandaag is: The Boxer van Art Garfunkel.
Trijntje
Het is een uurtje later; de verschillende delen van mij zijn het niet met elkaar eens: de een wil The Boxer als lied van de dag, de ander Bright Eyes. Nu zingen ze door elkaar heen in mijn hoofd en ik word daar tureluurs van. Om de vrede te tekenen: Ze mogen beide het lied van de dag zijn, maar wel om en om.
Trijntje
Trijntje schreef:Ja, dit nummer was voor mij de reden om deze cd te kopen, tegenwoordig moet ik ze ook gewoon kopen
Margriet Eshuijs had geen volumeknop, ik had graag zo af en toe de stekker er uitgetrokken! Maar speciaal blijft het.
Jij doet het prima en ik hoor jou liever dan Margriet Eshuijs zelf.
Trijntje