Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
X (Twitter)
LEDEN IN HET NIEUWS
In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen ! Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
Hierbij een Nederlandse tekst (ook in het Nederlands wijken teksten wel eens af)
De gedachten zijn vrij, wie kan ze beletten? Ze ijlen voorbij naar eigene wetten. Geen mens kan ze raden, of grijpen of schaden. Hoe sterk hij ook zij, de gedachten zijn vrij!
Ik denk wat ik wil, wie zal `t mij verbieden. Mijn denken gaat stil, waarheen het wil vlieden. Mijn wens en verlangen neemt niemand gevangen. Hoe sterk hij ook zij, de gedachten zijn vrij!
En als men mij sluit in donkere kerker, dan lach ik ze uit, mijn geest is toch sterker. Hij breekt onverdroten, de grendels en sloten en werpt ze terzij, de gedachten zijn vrij!
Dit lied was een aanklacht tegen censuur en controle. Het werd gezongen in de concentratiekampen tijdens de tweede wereldoorlog, het werd verboden door Hitler. Rond 1870, ten tijde van Bismarck werd het gezongen door studenten. Een eeuw vroeger is het terug te vinden in Zuid-Duitse vlugschriften. De geschiedenis gaat nog verder terug eigenlijk.
De tekst;
De gedachten zijn vrij Wie raadt ze daarbinnen? Zij dansen voorbij Als nacht'lijke schimmen Geen mens kan ze naken Geen jager ze raken Laat wezen wat zij: De gedachten zijn vrij!
Ik denk mij wat ik wil In heimlijke dromen Haar zoetheid laat ik stil Mijn harte doorstromen Mijn wens en begeren Kan niemand mij weren Laat wezen wat zij: De gedachten zijn vrij!
En spert men mij geboeid In duistere toren Hun zorgen en moeit' Gaan alle verloren Gedachten als vuren Doen storten de muren En zold'ring daarbij! De gedachten zijn vrij!
Daarom wil ik immer, de zorgen verjagen, en zal mij ook nimmer met spoken meer plagen Men kan toch daar binnen, steeds lachen en minnen en denken, wat ook zij: de gedachten zijn vrij !
Volgens mij wordt het in alle talen wel gezongen. De essentie is overal hetzelfde. Zelf heb ik als kind een duitse versie geleerd én in praktijk gebracht.
Hahahaha Lastig he om een tekst te vinden bij space boogie.
Bad to the bone maakt dat elke spier in mijn lichaam wil bewegen, Space boogie kun je alleen maar ondergaan, dat is muziek voor mij hersenen, dus samen hebben ze me weer aardig wakker geschud.
- You wake up in the mornin' Je wordt wakker op een morgen - Have you here work lame? En je heb al jarenlang geen werk meer - And your mother do the table En je ouwe moeder dekt de tafel - You see the same old same En je ziet al die ouwe dingen weer op tafel komme; Heinz, cornflakes - Lay your foot by the table Je legt allebei je voeten op de tafel - And you have awe a bit of pain Au! Je verrekt je rug - Have you ever seen a rainbow? Heb je ooit een regenboog gezien? Ja, wat dit in de tekst thuisdoet, weet ik niet; ik heb 'm nie geschreven - You get in trouble with a man En je krijgt me daar een ruzie met de man waarvan je denkt dat het je vader is maar het blijkt de elektrische melkboer van die ochtend te wezen
En wat zing je dan:
- Let the midnight special, shine a light on me - Oh, let the midnight special, shine a light on me oh yeah
Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij oh yeah Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij
En ze rot je het huis uit Kijkt de wereld in het rond Het is in 't begin van april De bloempkes komme uit de grond Je hebt pijn in je schouwer Van pakken bier dat je draagt Aan de hand heb je een meissie Dat cadeautjes aan je vraagt
Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij oh yeah Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij
In de haven in de zon Denk je urenlang na Je droomt over een bankroof En de politie komt je na Voor je cadeaus heb kunnen kopen Vat hij je in je kraag In de cel zit je te brommen Hij was te snel en ik te traag!
Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij oh yeah Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij Oh middernacht, schijn 'n lichie op mij.. vannacht..
En dit is mijn keuze, niet omdat ik het zing maar omdat het me maanden heeft gekost om dit prachtige lied te leren zingen, het was verschrikkelijk moeilijk :oops:
Hoi Tonny, goed gedaan, mooi nummer, mooie tekst. Maar waarom zoek jij zo'n moeilijk nummer uit, stembandengymnastiek? Het getuigd van doorzettingsvermogen om het toch zo goed te willen vertolken.
Nee, het was omdat ik het zo'n mooi nummer vond, ik moest en zou het onder de knie krijgen :P
Je nieuwe keuzes zijn weer mooie Golden Oldies hoor !!!
They came in a white boat many years ago. They gave you presents and promised you a lot. But they locked you on a chain, put you in a mine, and they said, work for the glory of our God.
Fly away little Paragayo, spread your wings up to the sky. Fly away little Paragayo, 'cause the white man is on the ride. And your body is so hungry, and your mind is filled with fear. Fly away little Paragayo, 'cause the soldiers soon be here.
They said you're just an indian, not better than a beast, only good for workin' like a slave. And so you're swet and run, till the day is done, while you know you could be better in your grave.
Fly away little Paragayo, spread your wings up to the sky. Fly away little Paragayo, 'cause the white man is on the ride. And your body is so hungry, and your mind is filled with fear. Fly away little Paragayo, 'cause the soldiers soon be here.
"In the Year 2525 (Exordium and Terminus)" is a hit song from 1969 by the American pop-rock duo of Dennis Zager and Richard Evans. It reached number one on the Billboard Hot 100 for six weeks commencing July 12, 1969. The song was written and composed by Rick Evans in 1964 and originally released on a small regional record label (Truth Records) in 1968. A year later, an Odessa, Texas, radio station popularized the disc, which RCA Records quickly picked up for nationwide distribution. "In the Year 2525" hit six weeks number one spot on the Hot 100 in 1969.
Zager & Evans was a Lincoln, Nebraska, rock-pop duo of the late 1960s and early 1970s named after its two members, Denny Zager and Rick Evans. Zager and Evans met at Nebraska Wesleyan University, and they were joined by drummer Danny Schindler (later of the Benders) in the seminal Nebraska band the Eccentrics, until Schindler's tour of Vietnam in 1965. As Zager and Evans, the duo were backed by Mark Dalton, also a Nebraska native, on bass. Their first drummer, Paul Maher, was later replaced by another Nebraskan, Dave Trupp. Trupp and Dalton were also the rhythm section in the popular Liberation Blues Band and backed Evans on some solo demo material prior to Zager and Evans's recording of "In the Year 2525" in 1968.
"In the Year 2525", with lyrics by Evans and music by Zager, warned of the dangers of technology, portraying a future in which the human race was destroyed by its own technological and medical innovations. The last stanza of the song suggests mankind undergoes a continuing cycle of birth, death and rebirth.
Ik ben geen fan van George Baker, maar ik vind de tekst heel erg toepasselijk, in meerdere opzichten. In the year 2525 heb ik altijd een leuk nummer gevonden en vind dat nog steeds. En het blijkt dat er eigenlijk helemaal niets veranderd in de wereld. De mens wordt blijkbaar niet wijzer. We zijn de enige levende wezens op deze planeet die zichzelf en de aarde vernietigen, ondanks en dankzij alle vooruitgang. We zijn nog steeds in de ban van de 7 hoofdzonden en er is veel te weinig aandacht voor de tegenhanger daarvan: de 7 deugden.
Hoi Tonny, het is je gelukt om in ieder geval 1 tekst te vinden. Dar vind ik een hele prestatie en had het niet verwacht. Niet dat we iets van die tekst kunnen begrijpen, maar het is wel leuk om er woorden bij te hebben. Het is ook leuk om een andere versie van Red Bula te horen, maar ik vind de uitvoering van Mahala Rai Banda leuker. Het is feestelijker, en zonder de beatbox eronder.
Omdat mijn conditie het niet meer toelaat om de nummers uit te dansen en omdat het toch wel een beetje warm is de volgende nummers voor vandaag:
Dean Martin en Martina McBride: Baby it's cold outside en van Dean Marin alleen Sway.
❤...Where do I begin To tell the story of how great a love can be The sweet love story that is older than the sea The simple truth about the love she brings to me Where do I start
With her first hello She gave new meaning to this empty world of mine There'll never be another love, another time She came into my life and made the living fine She fills my heart
She fills my heart with very special things With angels' songs , with wild imaginings She fills my soul with so much love That everywhere I go I'm never lonely With you my love, who could be lonely I reach for her hand-it's always there
How long does it last Can love be measured by the hours in a day I have no answers now but this much I can say I know I'll need her till the stars all burn away And she'll be there
Ja, dat zijn inderdaad ook mooie nummers Trijntje !!
We're coming from far Over oceans of time We're coming from places we once left behind We're looking for love In the heart of every man We're looking for reasons we'll all understand
Chorus We are (we are) In need (in need) We want (we want A place for everyone We shine (we shine) Through love (through love) We are (we are) The children of the sun
We follow our dreams We'll never stop We follow our hopes And we'll never give up Until we have found The warmth of the sun Until we are born
Chorus We are In need We want A place for everyone We shine Through love We are The children of the sun
Chorus We are In need We want A place for everyone We shine Through love We are The children of the sun
We're coming from far Over oceans of time We're coming from places we once left behind We're looking for love In the heart of every man We're looking for reasons we'll all understand
We follow our dreams We'll never stop We follow our hopes And we'll never give up Until we have found The warmth of the sun Until we are born
The children of the sun (We shine through love)...
Een prachtig nummer vond ik dat, ik zong het altijd uit volle borst mee toen ik nog jong was en NIET kon zingen, iedereen vroeg altijd of ik alsjeblieft mijn mond dicht wou houden, natuurlijk deed ik dat niet... :lol!:
Down in the valley, valley so low Hang your head over, hear the wind blow Hear the wind blow love, hear the wind blow Hang your head over, hear the wind blow
Roses love sunshine, violets love dew Angels in heaven, know I love you Know I love you, know I love you Angels in heaven, know I love you
Down in the valley, valley so low Hang your head over, hear the wind blow Hear the wind blow love, hear the wind blow Hang your head over, hear the wind blow
Hoi Tonny, ik hoorde dit nummer toevallig en kende het nog niet maar was gelijk verliefd.Omdat ik niet wist wat de titel was moest ik daar naar op zoek. Over het algemeen heb ik vrij weinig last van jaloersheid, maar ik ben wel altijd een beetje jaloers op mensen die kunnen zingen, zeker als het zo mooi is als in down to the valley en vele andere nummers.
Vandaag dan ook zo iets: a capella, erg knap vind ik dat
Vandaag iets van Venice. Ik wilde graag het nummer Jenny horen, maar helaas is alles van Venice op youtube live en kunnen ze dit nummer niet echt live zingen. Dus heb ik gekozen voor Father Time en Rewind
Trijntje schreef:Hoi Tonny, ik hoorde dit nummer toevallig en kende het nog niet maar was gelijk verliefd.Omdat ik niet wist wat de titel was moest ik daar naar op zoek. Over het algemeen heb ik vrij weinig last van jaloersheid, maar ik ben wel altijd een beetje jaloers op mensen die kunnen zingen, zeker als het zo mooi is als in down to the valley en vele andere nummers.
Vandaag dan ook zo iets: a capella, erg knap vind ik dat
Trijntje schreef:Vandaag iets van Venice. Ik wilde graag het nummer Jenny horen, maar helaas is alles van Venice op youtube live en kunnen ze dit nummer niet echt live zingen. Dus heb ik gekozen voor Father Time en Rewind
(Michael Lennon, Kipp Lennon & Mark Lennon)
Father time, father time As you make your way and watch the day unwind Though I know it's not your style Could you maybe drag your feet for just awhile?
Mother earth, dear mother earth Won't you listen to my prayer for what it's worth As you spin so gracefully Could you maybe slow it down a bit for me?
Who am I? Not the first to try To hold these grains of sand Here and now I would stay somehow But it's slipping through my hands
Brother sun, when day is done Won't you shine a little longer brother sun? Sister moon, don't rise too soon Would you dance a little slower sister moon?
Who am I? Not the first to try To hold these grains of sand Here and now I would stay somehow But it's slipping through my hands I need your hands…
Father time, oh father time As you make your way and watch the day unwind If you heard my words or now I will cherish what I've got And make the most of all you gave me father time
Father time, mother earth, brother sun, sister moon, father time
Copyright 2002 Lead Vocal: Kipp
(Mark Lennon, Michael Lennon, Kipp Lennon)
Try as I might I know it's never gonna be the same Try as you might You know you've only got yourself to blame Why did we fight? 'Cause now we only got a crying game Where did you run to, my friend?
We were the best of friends Now you don't answer my call Yeah, we were the best of friends Now doesn't it bother, doesn't it bother you at all?
Wish we could Take a step back and everything would just be fine Take a step back, just push rewind Take a step back and everything would just be fine
Try as I might To make the pieces of the puzzle fit Try as you might To never really have to deal with it You know it doesn't seem right The way you're quietly denying it Why did you run from your friend?
You talk about saving lives And how you have to be so strong Yeah, you talk about saving lives But now who's gonna save this, who's gonna save this thing gone wrong?
CHORUS
Remember when it was good? Nothing was misunderstood Hanging out all the time Why can't we just rewind?
Ik heb veel gereisd en veel dingen gedaan om een stuk van de wereld te kunnen zien. In Amerika ben ik bijna twee jaar lang truckchauffeur geweest. En uit die tijd komt dit verhaal.
Ik stond met m'n truck even buiten een klein plaatsje in het zuiden, en nam m'n papieren door voor wat betreft de lading en m'n bestemming.
M'n mobilofoon stond zoals altijd aan op kanaal 19 en plotseling hoorde ik op de lijn de stem van een kleine jongen.
Hij zei "He, is er iemand die luistert? He truckchauffeurs, praat eens tegen Teddybeer". Ik drukte m'n knop in en zei "je hebt er eentje, Teddybeer", en de stem van de jongen kwam weer in de lucht.
"Ik wil je niet van je werk houden en je eigenlijk niet storen, want mam heeft gezegd dat ik je niet mocht oproepen en van die mobilofoon af moest blijven.
Ja sorry hoor, ik voel me een beetje eenzaam en het helpt als je 'ns met iemand praten kan, want dat is een van de weinige dingen die ik kan doen. Ik kan niet lopen."
Ik nam de microfoon en zei dat 'ie net zo lang mocht praten als 'ie wilde. "Dit is eigenlijk de mobilofoon van m'n vader, maar hij is nu van mam en mij.
M'n pa heeft een ongeluk gehad en die is d'r niet meer. Mam werkt voor ons beiden, en ik ben niet zo'n beste hulp voor haar.
Ik kan niet goed uit de weg. Ze zegt vaak: 'geen zorgen, we redden het wel', maar soms hoor ik haar 's avonds laat in bed huilen.
Jullie hebben 't druk maar d'r is maar een ding dat ik graag zou willen, omdat m'n vader me wel eens meenam op een rit. Maar dat kan nu niet meer."
Niet een chauffeur kwam op 't radiokanaal zolang die jongen met me in gesprek was. Ik kreeg medelijden met 'm, want ik dacht aan m'n eigen knul thuis.
"M'n pa zei indertijd: 'eens zal deze truck voor jou zijn, Teddy', maar ik zou toch nooit in een achttienwieler kunnen rijden.
Gelukkig zorgt deze oude zendontvanger nog voor een beetje verbinding met al m'n vrienden in de trucks. He, mam komt zo thuis, dus ik moet sluiten, maar toeter eens als je langsrijdt, dan weet ik dat jij 't bent, en dan kom ik wel weer eens op de lijn."
"Zeg Teddybeer, waar woon je precies?", vroeg ik hem. Hij noemde z'n adres. Gelukkig had ik geen bederfelijke vracht. Ik keerde m'n truck en reed naar z'n huis. Toen ik de hoek omkwam en de straat inreed wist ik niet wat ik zag.
Een stuk of twaalf enorme trucks stonden in colonne geparkeerd. Alle chaffeurs in de omtrek hadden de oproep van Teddybeer gehoord en bezorgden hem nu een waar feest.
Ze tilden hem van de ene truck in de andere en overal mocht 'ie even achter 't stuur in de cabine. Als laatste zat 'ie in mijn truck en daarna zette ik 'm in z'n stoel terug.
Als ik ooit geluk heb gezien, geluk zoals ik nooit in m'n leven weer zal zien, dan was 't dit keer 't geluk in 't gezicht van die knul.
Ik ging met de pet rond om z'n moeder ook nog iets te kunnen geven, en alle jongens namen afscheid van Teddybeer, voordat z'n moeder thuis zou komen.
Toen ik weer achter 't stuur zat, stonden er tranen in m'n ogen, want ik had gezien hoe je heel eenvoudig iemand blij kunt maken.
Toen kwam er nog een verrassing, een vrouwenstem op de lijn met "bedankt van Teddy's moeder, we wensen jullie alle goeds en zullen bidden voor een veilige rit.
Jullie hebben een droom van m'n jongen werkelijkheid gemaakt. Ik ga maar van de lijn, anders ga ik zelf nog huilen. God bless you and goodbye."
Vandaag ook uit de doc Your song het nummer van Aniek Maren Eyes open wide.
Een verhaal van een man die in Bosnie geweest is en een week lang gegijzeld is geweest, daardoor niets van de val van de enclave heeft meegekregen en in die week met een afscheidsbrief op zak liep voor zijn familie. Anngrijpend, zowel het verhaal als de muziek
Trijntje schreef:Vandaag een nummer van Paul McCarthy: Tread her gently.
En Somewhere between your haert and mine. Tumbleweeds, of Tonny en Popeye
Treat her gently, treat her kind She doesn't even know her own mind Treat her simply, take it slow Make it easy and let her know You'll never find another way
Here we sit, two lonely old people Taking our lives away Bit by bit, two lonely old people Keeping the time of day
Here we sit, out of breath And nobody asked us to play Old people's home for the day Nobody asked us to play
So, treat her gently, treat her kind She doesn't even know her own mind Treat her simply, make it slow Take it easy and let her know You'll never find another way
Here we sit, two lonely old people Taking our lives away Bit by bit, two lonely old people Keeping the time of day
Here we sit, out of breath And nobody asked us to play Old people's home for the day Nobody asked us to play
Songwriters Paul Mc Cartney;Linda Mc Cartney
Published by MPL COMMUNICATIONS, INC.
:lol!:
I love you so much I can't let you go And sometimes I believe you love me. But somewhere between your heart and mine There's a door without any key.
Somewhere between your heart and mine There's a window that I can't see through There's a wall so high it reaches the sky Somewhere between me and you.
Somewhere between your heart and mine There's love I can't understand It's there for a while then fades like a smile And I am left in the middle again.
Somewhere between your heart and mine There's a window that I can't see through There's a wall so high it reaches the sky Somewhere between me and you.
Somewhere between your heart and mine There's a window that I can't see through There's a wall so high it reaches the sky Somewhere between me and you. Somewhere between me and you.
Trijntje schreef:Vandaag ook uit de doc Your song het nummer van Aniek Maren Eyes open wide.
Een verhaal van een man die in Bosnie geweest is en een week lang gegijzeld is geweest, daardoor niets van de val van de enclave heeft meegekregen en in die week met een afscheidsbrief op zak liep voor zijn familie. Anngrijpend, zowel het verhaal als de muziek
Trijntje schreef:Vandaag kan ik wel wat extra ondersteuning gebruiken. Daarom ga ik het volgende nummer "meezingen" voor de spiegel, zodat ik het naar mij toe zing.
Trijntje schreef:Helaas Popeye laad niet meer en op youtube kan ik hem niet vinden, heb daarvoor maar Tanze mit mir in den morgen gedraaid. Is ook een erg leuk nummer.
Hij laadt wel hoor Trijntje, het duurt alleen ca. 10 seconden voordat hij geladen is.. :oops: deze staat ook niet meer op youtube, hij werd helaas verwijderd
vandaag een nummer uit de tekenfilm Spirit. Er zit een verhaal aan vast: Enige tijd voordat ik mijn huis uit vluchtte vertelde ik mijn toenmalig man een verhaal over hoe mijn leven was. Diezelfde dag haalde mijn dochter deze film uit de videotheek en dit was precies hetzelfde verhaal wat ik eerder die dag aan mijn man had verteld! Hij schrok ervan maar het heeft allemaal niet mogen baten.
Trijntje schreef:vandaag een nummer uit de tekenfilm Spirit. Er zit een verhaal aan vast: Enige tijd voordat ik mijn huis uit vluchtte vertelde ik mijn toenmalig man een verhaal over hoe mijn leven was. Diezelfde dag haalde mijn dochter deze film uit de videotheek en dit was precies hetzelfde verhaal wat ik eerder die dag aan mijn man had verteld! Hij schrok ervan maar het heeft allemaal niet mogen baten.
Ja, een gedeelte van de bijgeschreven tekst raakt me diep, met een zoon die zich van zijn familie verwijderd. Ik voel me zo machteloos. Niet te weten hoe het met hem gaat, niet te weten of hij uiteindelijk toch nog eens aan zijn master begonnen is. Niet te weten wat hij zoal doet. Gewoon niets te weten. Begin november vorig jaar is de laatste keer dat iemand (mijn andere zoon) met hem gesproken heeft. Voor mij is het niet te bevatten.
Ach, ja de tijd "heelt" alle wonden, zeggen ze. Maar toch.............het blijft een pijnpunt. Ook ik denk echt niet elke dag aan mijn zoon. Maar er zijn momenten dat er iets gebeurd waardoor het naar boven komt. Zoals dat "gebed van een moeder", maar ook als ik merk wat het met mijn andere kinderen doet, die er ook niets van begrijpen.
Ik weet niet hoe het met jou is maar ik kan me zo voorstellen dat het ook bij jou soms wel dichtbij komt, dat er ergens toch een gemis is, ook al ben je er aan gewend.
Ja Trijntje, het is iets wat nooit echt weggaat, ik vergelijk het met een amputatie.. een deel van mijn hart is gewoonweg geamputeerd en het litteken zal altijd blijven.. daarom is een knuffel altijd welkom Ik geef jou er ook ééntje !
Vandaag staat Harry Belafonte op het programma. Ik vind het een beetje moeilijk om een keuze te maken uit Island in the sun en Jamaica farewell. Beide hebben zij zo hun herinneringen. Maar ik kies dan toch voor Island in the sun omdat Harry Belafonte een prachtige stem heeft en dit lied werkelijk vanuit zijn hart zingt. Ik heb het gevoel dat hij, terwijl hij op het podium staat, het zingt alsof hij op het eiland aanwezig is. Hij zingt over thuis en het gevoel van thuis. Ik weet niet wat "Thuis" betekent maar in dit nummer kan ik het wel voelen. Dan kijk ik om me heen en denk; dit is mijn thuis, mag er wel een beetje beter voor zorgen.
Het 2de nummer zingt hij samen met Nat King Cole: Mama look een Boo Boo, gewoon omdat ik het grappig vind en er om kan lachen.