Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Oproep, mensen sexueel misbruik!

Goofy
Goofy

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2895

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Goofy vr 28 feb 2020, 11:30

Oproep mensen sexueel misbruikt zijn,in Amersfoort. Ik wil graag met mensen in contact komen die ook sexueel misbruikt zijn...ik zou dit erg fijn vinden...zou me goed doen...met begeleidster kan en durf ik er niet over te praten...liefs Goofy.

Admin
Admin

Oproep, mensen sexueel misbruik! Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Admin vr 28 feb 2020, 14:25

Dank voor je oproep @Goofy ik heb hem gedeeld in ons netwerk  Duim omhoog

S.Hilhorst
S.Hilhorst

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 26-02-20
Reputatie : 30
Aantal berichten : 21
Punten : 1583

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van S.Hilhorst vr 28 feb 2020, 15:35

@ Goofy  Respect en een  Knuffel 

Hoop dat je snel met lotgenoten een gesprek hebt!

Groetjes Bas

Goofy
Goofy

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2895

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Goofy do 25 jun 2020, 08:59

Lieve mensen,ik krijg helemaal geen reacties...doe ik iets verkeerds?Er mogen natuurlijk ook mensen reageren buiten Amersfoort! Misschien kijk ik wel verkeerd...ik ben nu veel bezig met het misbruik en de verkrachting op m'n 17e...deze mag ik niet aan gaan van m'n begeleidster,omdat ze bang zijn wat er allemaal los gaat komen!Ik moet er dus mee leren leven..erg zwaar!!Heel veel liefs Goofy!

Admin
Admin

Oproep, mensen sexueel misbruik! Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Admin vr 26 jun 2020, 19:42

Ik zal de oproep nogmaals voor je delen lieve @Goofy misschien dat het dan iemand opvalt.. Liefs en sterkte  Knuffie  Kushand

Anonymous
Gast
Gast

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Gast di 21 jul 2020, 22:52

Ik zie dit bericht nu pas. Ik studeer normaal in Amersfoort, ben daar dus wekelijks als de Corona toestanden weer voorbij zijn. Ik woon in Arnhem. Ik wil anders wel een keer met je videobellen? 

Je doet niks verkeerd hoor. Ik had het gewoon nog niet gelezen. Over dit onderwerp praten face to face is voor mij nog steeds lastig, misschien lukt dit wel beter met iemand die deze ervaringen ook heeft. Zolang ik er niet over kan praten is traumatherapie nog niet te doen op dit trauma. 

Misschien kunnen wij elkaar hier wel mee helpen? Lotgenotencontact kan helpend zijn.
Goofy
Goofy

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2895

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Goofy wo 22 jul 2020, 15:28

Lieve Alice, bedankt voor je lieve reactie...ik snap dat je het moeilijk vindt om over het misbruik te praten,dat heb ik ook!We kunnen inderdaad via lotgenotencontact hebben..zou het fijn vinden!Ik hoop dat ik dit ooit een plek kan geven, verdwijnen doet het nooit.Want door dit meegemaakt te hebben,dat vergeet je nooit meer...ik blijf vaak beelden zien,voel me dan zo kwetsbaar.Ik kwam erachter op m'n 53e..nu ben ik 55 jaar,zo diep was dat weggestopt..heb je ook EMDR gehad?Heel veel lieve groetjes van Goofy

Anonymous
Gast
Gast

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Gast wo 22 jul 2020, 18:01

Hoi Goofy, wij zijn even oud. Het is op mijn 13de gebeurd. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik begrijp het gewoon niet. Gevolgd door iets wat flink fout zat in mijn relatie. Manipulatie om het te krijgen. Romantiek bestond niet vlgs hem. Ik kende hem vanaf mijn 15de (veel te jong) en ben vorig jaar na langdurig echtscheidingsproces van 1,5 jaar in februari officieel gescheiden. In januari 2018 is emdr geprobeerd maar toen vermeed ik nog teveel. Plus ik dissocieer als ik overspoel. Bij mij houdt dit in dat ik mij toeschouwer voel. Later herinner ik mij dan niet meer of heel weinig meer van wat er is gebeurd. Het rare is, ik reageer dan wel gewoon als dit bijvoorbeeld in therapie gebeurt. Dat snap ik niet. Als ik alleen ben en het gebeurt ben ik soms uren kwijt. Het schijnt een overlevingsmechanisme van hersenen te zijn tijdens of na trauma. En dat dient mij nu niet meer. Na de mislukte emdr sessies  heeft de psychotherapeut exposure geprobeerd. Dat was te heftig. We zijn nu, ruim 2 jaar later, weer op weg naar traumatherapie. Mijn therapeut zei het wordt heftig en pijnlijk. Ik zie daar erg tegenop. Het is bij mij niet ‘alleen’ misbruik. Ik heb meerdere traumatische ervaringen gehad in mijn leven. Ik heb complexe of chronische ptss. Niet fijn om dit over mijzelf te vertellen. Ik ben er ook flink klaar mee merk ik. Ik wil zo graag mij beter voelen. Ik vraag mij af of dit wel gaat gebeuren. Ik heb sinds eind mei 2017 psychotherapie. Heb jij EMDR gehad?
Goofy
Goofy

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2895

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Goofy wo 22 jul 2020, 18:32

Lieve Alice,jeetje wat heb je een hoop voor je kiezen gekregen,je kan jezelf niet dwingen om het misbruik te gaan verwerken..je bent zo gekwetst..zowel lichamelijk als geestelijk.Niemand snapt dit,tenzij je het hebt meegemaakt..ik sneed in m'n armen,ik wist niet waarom...ze zien er niet uit!Nu gebeurt het af en toe.. vroeger had ik er baat bij..gaf opluchting.Ik heb Borderline en ptss chronisch...er is mij nooit verteld wat die ptss inhoud,wat dat is...er wordt me niets verteld!Ze zijn bang dat als ze gaan graven,er meer los gaat komen...ik heb EMDR gehad..gaf opluchting,maar de beelden blijven!Voelt behoorlijk eenzaam,..ik ben nu ook blij dat je gereageerd hebt..als mensen vragen wat dat is op m'n armen...zeg ik oh dat heeft met vroeger te maken!Merk ook dat ik me heel kwetsbaar voel...voel me niet veilig..vooral met gesprekken..sla dicht!Weet je,het voelt goed nu wij elkaar kunnen helpen,soort steuntje in de rug...liefs Goofy

Anonymous
Gast
Gast

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Gast wo 22 jul 2020, 21:02

Wat ontzettend heftig Goofy! Je had het dus zo erg verdrongen dat het er op je 53ste pas uitkwam. Heftig. Ik herken je eenzaamheid maar al te goed. Als je dit soort dingen niet zelf hebt meegemaakt is het niet voor stellen wat dit met een mens doet. Ik voel mij ook niet veilig. Eigenlijk bij niemand. Ik ben altijd op mijn hoede. Ik slaap sinds drie jaar geen nacht rustig/door, toen begonnen de  paniekaanvallen en heb ik om hulp geschreeuwd en ben ik in therapie gegaan. De PTSS klapte er uit. Was niet meer tegen te houden. Sindsdien heb ik last van herbelevingen en opdringende gedachten en last van triggers. Voorheen kon ik ze even snel wegduwen als ze opkwamen. Ik hoop dat dit rustiger wordt met behulp van emdr. Herken je dit gevoel: het liefst overal van weg willen rennen? Kon ik wat in mijn hoofd zit maar uitgummen. Ik ben daar verschrikkelijk klaar mee. Mijn therapeut vindt dat ik beter maar kan weten wat er allemaal gebeurd is dan de zwarte gaten die ik heb. Ik herinner mij alleen maar fragmenten. Verder ben ik veel jeugdherinneringen kwijt. Mijn vader overleed toen ik 11 was. Ik herinner mij niet hoe hij als vader was: streng of juist niet. Ik heb geen idee. Ook niet of wij een band hadden. Alleen wat kleine fragmenten van tijdens zijn ziek zijn. Verder niks. Ik ben een KOPP kind. Een kind wat is opgevoed door ouders met psychische problemen. Ik moest te jong al te volwassen dingen doen. Ik heb daardoor bepaalde ontwikkelingen niet gemaakt. 

Ik vind het heel naar wat je moet doorstaan omdat ik je pijn en eenzaamheid begrijp. Heel veel liefs terug van mij.
Goofy
Goofy

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2895

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Goofy wo 22 jul 2020, 21:25

Lieve Alice,het is toch wat,hé?Dat de één het zwaarder heeft dan de ander...soms lijkt het net of ik er niet mag zijn.Ik vaak getest wordt om te mogen levenIk herken veel in jou..ik slik ook veel gevoelsdempers,waar je van aankomt...maar zonder medicijnen red ik het niet!Fijn om met je te praten...ik heb nog gesprekken maar dan nog vertel ik niet wat me dwars zit...ik schaam me voor m'n gevoel..bang dat mensen me kwetsen!Ook al weet ik dat dat niet gebeurt...Ik zit mezelf altijd af te kraken...tja en hoe leer je dat af?Liefs en alvast Slaapse,als dat lukt!!!!Liefs Goofy

Hèlen Huting
Hèlen Huting

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 06-07-20
Reputatie : 5
Aantal berichten : 5
Punten : 1413

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Hèlen Huting do 23 jul 2020, 09:38

Beste allemaal,

Ik schrijf mijn eigen verhaal via de titel: Helen en Hel. Maar ik wil toch graag reageren op dit topic. Waar ik van schrik is het feit dat therapeuten niet verder willen gaan onderzoeken omdat het te zwaar zou zijn. Voor wie? Vaak voor de therapeuten zelf die nog niet hun eigen verleden totaal hebben onderzocht. Ik heb het geluk dat ik langdurige therapie krijg en dat ik elk moment mijn therapeut kan bellen. Het heeft mij jaren gekost om hem te vertrouwen en pas na nog eens 10 jaar durfde ik voor mezelf toe te geven dat ik, naast door mijn broer te zijn misbruikt, ook mijn vader zich schuldig heeft gemaakt aan incest. Ik heb jarenlang tegen mijn therapeut gezegd dat er nog iets zat maar dat ik er niet naar durfde te kijken. Hij heeft met monnikengeduld gewacht tot ik er aan toe was. Het grote nadeel van 'pammetjes' is dat allerlei klachten kunnen verergeren en dat therapie niet helpt omdat je brein simpelweg niet in staat is om iets op te nemen. Het ergste hebben we meegemaakt en dat maakt ons sterke mensen, we blijven slachtoffer en elk trauma laat een wond achter. Een arts laat een breuk ook niet zitten omdat het te ingewikkeld is. Durft je therapeut het niet aan? Dan ligt het niet aan jou! Alle pijn, angst, schaamte, verdriet, kwaadheid en noem alle emoties maar op. Ze zijn terecht en vreselijk zwaar.

Goofy
Goofy

Oproep, mensen sexueel misbruik! Vip31110

Registratiedatum : 02-10-17
Reputatie : 258
Aantal berichten : 198
Punten : 2895

Oproep, mensen sexueel misbruik! Empty Re: Oproep, mensen sexueel misbruik!

Bericht van Goofy do 23 jul 2020, 10:35

Beste Hele wat fijn dat de therapeut zover geduld met je heeft...en de tijd neemt!Ik heb het gevoel dat ik maar moet doen wat zij verwachten...wat ik in feite al m'n hele leven doe!Ik voel dat ik nu op het randje leef...ik geef signalen,maar wordt niet gehoord.Ik wil mezelf niet beschadigen...maar oh het wordt steeds moeilijker om het niet te doen!Ik ben er ook achter gekomen dat ik op m'n 17e verkracht ben en daar wordt niets mee gedaan!Ook heb ik ptss chronisch...zegt me niets..maar zal wel met vroeger te maken hebben!Ik ben blij voor je dat je zulke goede hulp krijgt...heel veel liefs Goofy

  • Reageren

Het is nu di 19 maa 2024, 06:07