Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start

    Admin
    Admin

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Oprich10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 3492
    Aantal berichten : 4323
    Punten : 21774

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Empty Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start

    Bericht van Admin zo 08 nov 2015, 13:57


    Wetenschapper Micha de Winter uit Groenekan. Foto: RTV Utrecht (klik op de foto om de bronpagina en het video interview te bekijken)

    GROENEKAN - Onder leiding van hoogleraar Micha de Winter is maandag 13 juli 2015 een groot onderzoiek begonnen naar mishandeling van kinderen in pleeggezinnen en tehuizen. De Hoogleraar Pedagogiek uit Groenekan doet het onderzoek in opdracht van het kabinet.

    Geweld in de kindertijd kan volgens wetenschappers jarenlange trauma's tot gevolg hebben. Uit eerder onderzoek blijkt dat kinderen in een jeugdinstelling of een pleeggezin daar vaak mee te maken hebben.

    LIJFSTRAFFEN
    "Ik weet uit mijn onderzoek wat voor enorme invloed geweld kan hebben op het leven van mensen. En ik vind het niet acceptabel dat we dat onder tafel houden. Het is heel erg als dat heeft kunnen gebeuren, maar dat legt ons als samenleving de plicht op om daar onze lessen uit te trekken en iets aan te doen," aldus De Winter.

    De Winter gaat onderzoeken wat er precies in het verleden is gebeurd. Dat gaat tot wel 70 jaar terug. Toen dacht men heel anders over het grootbrengen van kinderen. Opvoeden ging vaak met de harde hand, zegt De Winter: "Er was in de jaren '50 de overtuiging bij veel mensen dat je jongeren hard aan moest pakken. En daarbij hoorde vaak lijfstraffen, dwangmaatregelen en opsluiting."

    RESULTATEN
    De Winter doet het onderzoek niet alleen om vast te stellen wat er in het verleden precies fout is gegaan. Hij wil er lessen uit trekken om te leren van het verleden.

    De Eerste resultaten worden volgend jaar bekend. Daarna gaat pas het grotere onderzoek van start.



    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

    Anonymous
    stroke33
    Gast

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Empty ik heb gemaild en gebeld

    Bericht van stroke33 zo 06 dec 2015, 09:48

    Ik heb mijn verhaal gedaan bij de commissie i.v.b met het onderzoek.
    Admin
    Admin

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Oprich10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 3492
    Aantal berichten : 4323
    Punten : 21774

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Empty Re: Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start

    Bericht van Admin zo 06 dec 2015, 12:32

    stroke33 schreef:Ik heb mijn verhaal gedaan bij de commissie i.v.b met het onderzoek.

    Dat is geweldig stroke33, hoe meer meldingen des te beter wordt hun overzicht, dan kunnen zij zien dat het niet om incidenten alleen ging !

    Hartelijk dank voor je bijdrage  Dank U/Groetjes



    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

    Anonymous
    simmertwirre
    Gast

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Empty het kind moet stuk

    Bericht van simmertwirre zo 06 dec 2015, 15:40

    Wat zou ik graag mn verhaal doen dit is te kort aar onze kleinzoon die wij erg graag willen opvoeden moet eerst breken hij roept en huilt om ons we worden in alle rapporten geprezen maar mogen hem nu weer voor onbepaalde tyd niet zien omdat hij niet int pleegezin wil blijven WIJ WILLEN HEM DOODGRAAG OPVOEDEN EN KUNNEN DIT OOK een jongetje van nog geen 7 word monddood gemaakt met pillen ons hart huilt en we gaan er onder door maar de gezinsvoogd wil en zal gelijk hebben moet schuilnaam gebruiken anders weer sancties
    Admin
    Admin

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Oprich10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 3492
    Aantal berichten : 4323
    Punten : 21774

    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Empty Re: Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start

    Bericht van Admin zo 06 dec 2015, 16:12

    simmertwirre schreef:Wat zou ik graag mn verhaal doen dit  is te kort aar onze kleinzoon die wij erg graag willen opvoeden moet eerst breken hij roept en huilt om ons we worden in alle rapporten geprezen maar mogen hem nu weer voor onbepaalde tyd niet zien omdat hij niet int pleegezin wil blijven WIJ WILLEN HEM DOODGRAAG OPVOEDEN EN KUNNEN DIT OOK een jongetje van nog geen 7 word monddood gemaakt met pillen ons hart huilt en we gaan er onder door maar de gezinsvoogd wil en zal gelijk hebben moet schuilnaam gebruiken anders weer sancties
     
    Wat verschrikkelijk om te horen simmertwirre  Verdrietig ons hart huilt met U mee !
    Helaas bereiken ons veel vaker zulk soort berichten, maar U bent de eerste die het durft te delen op ons forum, heel moedig hoor en wij begrijpen volkomen waarom U een schuilnaam prefereert, helaas is dit nog steeds nodig in de huidige jeugdzorg, er wordt te weinig in het belang van het kind gehandeld en teveel met "hokjes" gewerkt, wat waanzinnig is want we hebben het hier wel over de toekomst van Nederland die zij door hun onzorgvuldig handelen in zulk soort zaken opzadelen met allerlei trauma's.. we houden ons hart ervoor vast..

    Wij publiceren zoveel mogelijk over dit soort misstanden om te laten zien dat het niet om incidenten gaat en in de hoop dat er eindelijk eens iemand naar gaat luisteren en dan met name jeugdzorg en overheid ! 

    U bent altijd welkom om een bericht te plaatsen of zelfs om lid te worden als U dat wilt dit kan ook anoniem !

    Hartelijk dank voor uw bijdrage, wij zullen deze delen op onze sociale netwerken om zo spreekwoordelijk aan de bel te trekken en hopen uit de grond van ons hart dat U in de toekomst succes mag boeken en uw kleinzoon toegewezen krijgt !



    Groot onderzoek naar mishandeling in jeugdzorg van start Onders10
       | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
    Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
    Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.


      Het is nu za 27 apr 2024, 00:28